Na Wyspach działa już ponad 500 maszyn. To obecnie największa sieć samoobsługowych terminali do nadawania i odbierania przesyłek 24/7 w Wielkiej Brytanii – kraju, który ma największy rynek handlu online w Europie, wyceniany na 615 mln funtów tygodniowo. Docelowo, brytyjska ekspansja Paczkomatów zakłada rozlokowanie 2.000 urządzeń do połowy 2014 roku.
Sektor e-handlu w Wielkiej Brytanii rośnie w tempie 40% rocznie. W 2012 roku wyceniany był na około 78 mld funtów - czyli niemal o 14 razy więcej niż polski e-commerce. Z kolei, jak wynika z wrześniowego raportu przeprowadzonego przez brytyjskie Biuro Krajowe Statystyki Sprzedaży Detalicznej, około 10,2% wszystkich zakupów detalicznych – bez paliwa – było dokonywanych drogą internetową. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w sektorze odzieżowym, gdzie liczba dokonywanych transakcji przyrosła aż o 18% – w porównaniu do tego okresu w zeszłym roku.
- Potencjał Wielkiej Brytanii jest ogromny – to kraj, który jest najbardziej zaawansowanym europejskim rynkiem w obszarze e-commerce. Brytyjczycy stawiają na wygodę zarówno podczas robienia zakupów, jak i ich dostarczania. Czekanie na kuriera w domu traci na popularności. Dla zdecydowanej większości Brytyjczyków wygodniejszą formą dostawy jest opcja ‘kliknij i pobierz’. Paczkomaty InPost nie dość, że zapewniają profesjonalną, szybką i wygodną obsługę logistyczną, to jeszcze jest ona dostępna 24/7 – mówi Lorna Mushing, estate manager InPost UK.
Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 innowacyjnych terminali. Paczkomaty InPost są już dostępne w 15 krajach na całym świecie – w zaledwie 2 lata podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, a także Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację oraz w Czechy.
za info integer
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce