Dodaj ogłoszenie o pracy


NEWAG oraz Stadler Polska dostarczą 20 nowoczesnych pociągów PKP Intercity

18 listopada br., w zakładach NEWAGu w Nowym Sączu, został podpisany kontrakt na zakup i utrzymanie 20 nowoczesnych pociągów dla PKP Intercity. Umowa, zawarta pomiędzy przewoźnikiem a konsorcjum NEWAG oraz Stadler Polska, opiewa na kwotę ponad 1,6 mld złotych. Pasażerowie PKP Intercity skorzystają z komfortowych pociągów w październiku 2015 roku. 70% środków na inwestycję przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej.

Umowa pomiędzy PKP Intercity a konsorcjum NEWAG i Stadler Polska obejmuje zarówno dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jak i serwis pociągów przez 15 lat. Za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. zł, natomiast koszty utrzymania przez piętnaście lat to 465 mln zł. Łączna wartość kontraktu wynosi ponad 1,6 mld zł. 70% środków na zakup pociągów pozyskanych zostanie z Funduszy Europejskich. Nowe składy pojadą w barwach PKP Intercity pod koniec 2015 roku.
Składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Pociągi, które wyjadą na tory w barwach PKP Intercity, to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT o wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Nowe składy mają 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, co oznacza, że nie będzie w nich typowych przedziałów. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, indywidualne gniazdka elektryczne.
Do dyspozycji podróżnych będzie również system informacji na zewnątrz i wewnątrz składu, w postaci monitorów LED oraz przyciski przywoływania obsługi. Ponadto EZT-y zostaną przystosowane do zamontowania systemu wzmacniania sygnału telefonów komórkowych. Pociągi będą mogły rozwijać prędkości 160 km/h. Będą to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.

EZT-y PKP Intercity powstaną na bazie pojazdów z rodziny FLIRT. 930 pociągów tego typu jest obecnie eksploatowanych w 14 krajach. W ramach konsorcjum, które ma dostarczyć pojazdy, nastąpi podział zadań. Pudła i wózki kołowe dostarczy Stadler, następnie NEWAG zajmie się ich zabudową i wyposażeniem. Stadler, w zakładzie w Siedlcach, będzie montował skrajne człony pociągów, a całe pojazdy zostaną  zespolone w fabryce NEWAGu w Nowym Sączu. Konsorcjum zapewni również odpowiednie zaplecze techniczne, które zlokalizowane będzie w Warszawie, Krakowie lub Łodzi.
źródło: PKP Intercity

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.