Dodaj ogłoszenie o pracy


NEWAG oraz Stadler Polska dostarczą 20 nowoczesnych pociągów PKP Intercity

18 listopada br., w zakładach NEWAGu w Nowym Sączu, został podpisany kontrakt na zakup i utrzymanie 20 nowoczesnych pociągów dla PKP Intercity. Umowa, zawarta pomiędzy przewoźnikiem a konsorcjum NEWAG oraz Stadler Polska, opiewa na kwotę ponad 1,6 mld złotych. Pasażerowie PKP Intercity skorzystają z komfortowych pociągów w październiku 2015 roku. 70% środków na inwestycję przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej.

Umowa pomiędzy PKP Intercity a konsorcjum NEWAG i Stadler Polska obejmuje zarówno dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jak i serwis pociągów przez 15 lat. Za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. zł, natomiast koszty utrzymania przez piętnaście lat to 465 mln zł. Łączna wartość kontraktu wynosi ponad 1,6 mld zł. 70% środków na zakup pociągów pozyskanych zostanie z Funduszy Europejskich. Nowe składy pojadą w barwach PKP Intercity pod koniec 2015 roku.
Składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Pociągi, które wyjadą na tory w barwach PKP Intercity, to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT o wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Nowe składy mają 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, co oznacza, że nie będzie w nich typowych przedziałów. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, indywidualne gniazdka elektryczne.
Do dyspozycji podróżnych będzie również system informacji na zewnątrz i wewnątrz składu, w postaci monitorów LED oraz przyciski przywoływania obsługi. Ponadto EZT-y zostaną przystosowane do zamontowania systemu wzmacniania sygnału telefonów komórkowych. Pociągi będą mogły rozwijać prędkości 160 km/h. Będą to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.

EZT-y PKP Intercity powstaną na bazie pojazdów z rodziny FLIRT. 930 pociągów tego typu jest obecnie eksploatowanych w 14 krajach. W ramach konsorcjum, które ma dostarczyć pojazdy, nastąpi podział zadań. Pudła i wózki kołowe dostarczy Stadler, następnie NEWAG zajmie się ich zabudową i wyposażeniem. Stadler, w zakładzie w Siedlcach, będzie montował skrajne człony pociągów, a całe pojazdy zostaną  zespolone w fabryce NEWAGu w Nowym Sączu. Konsorcjum zapewni również odpowiednie zaplecze techniczne, które zlokalizowane będzie w Warszawie, Krakowie lub Łodzi.
źródło: PKP Intercity

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.