Dodaj ogłoszenie o pracy


Aalborg Portland zadomowił się w gdyńskim porcie

W wyniku podpisanej umowy dzierżawy pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. i spółką Aalborg Portland Polska, spółka która jest operatorem terminalu cementowego dostała w wieloletnią dzierżawę ,teren zlokalizowany na Nabrzeżu Węgierskim gdyńskiego portu. Umowa wchodzi w życie 1 stycznia 2014 r.
Na zabudowanej  nieruchomości gruntowej o pow. 4.400 m² zlokalizowany jest terminal cementu, którego dotychczasowym właścicielem - i jednocześnie  partnerem Zarządu Portu w zakresie  dzierżawy -  była spółka Górażdże Cement SA. Nowy operator terminalu -  Aalborg Portland, należący do włoskiej Grupy Cementowej Cementir Holding S.p.A.  jest największym producentem i eksporterem białego cementu na świecie, o możliwościach produkcyjnych  na poziomie 3 mln ton rocznie. Ma swoje fabryki w Danii, Egipcie, Malezji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Obsługiwany poprzez  specjalistyczny terminal w Gdyni  cement  będzie sprzedawany na rynku polskim, jak również eksportowany poza jego granice.
Nowa lokalizacja działalności  Aalborg Portland Polska pozwoli na pozyskiwanie nowych rynków  eksportowych oraz  na usprawnienie obsługi klientów pod względem  logistycznym (skrócenie czasu dostaw).  
Sprzyja temu realizowana  przez Zarząd Portu rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej w Porcie Gdynia. Zmodernizowany dostęp drogowy zabezpieczy  sprawny dojazd  transportu  samochodowego do terminalu. Na terenie terminalu planuje się również wykorzystanie hali magazynowej dla dostaw cementu workowanego – co może skutkować zwiększeniem zatrudnienia. A jednocześnie port gdyński w  firmie Aalborg Portland Polska zyskał kolejnego, znakomitego partnera biznesowego.

za info ZMPG SA

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.