Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO optymalizuje zakupy transportowe dzięki platformie CMS

Dla Grupy najważniejsza na każdym etapie łańcucha dostaw jest jakość świadczonych usług. Dział Zakupów Transportowych operatora dysponuje od niedawna platformą współpracy CMS – Carrier Management System, która pozwala na zarządzanie podwykonawcami i uruchamianie przetargów on-line w formie aukcji odwrotnych.
To innowacyjne narzędzie, wdrożone we współpracy z firmą Cereza – doradcą w zakresie wprowadzania systemów IT, optymalizuje proces zarządzania przewoźnikami Grupy oraz zwiększa wydajność działów zakupów transportowych w GEFCO.

Carrier Management System stanowi część programu Tosca, uruchomionego w 2011 r. w celu opracowania globalnej i skutecznej wizji łańcucha dostaw GEFCO – od dostawców i klientów operatora, aż po odbiorców końcowych. Ważnym elementem jego funkcjonalności jest możliwość tworzenia nowych ofert uwzględniających modyfikacje w łańcuchu dostaw klientów, co pozwala na zwiększenie konkurencyjności operatora.
Platforma CMS, wdrożona we wszystkich europejskich oddziałach Grupy, ma za główne zadanie ułatwienie oraz uporządkowanie pracy działów zakupów transportowych GEFCO. Przetłumaczone na wiele języków, narzędzie pozwala przewoźnikom na składanie do GEFCO ofert i uczestniczenie w ten sposób w przetargach na regularne przepływy. Platforma opiera się na bazie przewoźników zawierającej wszystkie kryteria konieczne do zidentyfikowania usługodawców najlepiej odpowiadających wymogom konkretnego zlecenia.
Ta wspólna baza, zarządzana przez działy zakupów operatora, jest również dostępna dla podwykonawców Grupy GEFCO. Dzięki liczbie ponad 8000 zarejestrowanych przewoźników, stanowi ona dla GEFCO skuteczne narzędzie zarządzania, zwiększające przejrzystość w kontaktach między różnymi podmiotami i w sposób znaczący wzmacniające kontrolę nad podwykonawcami.

- Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia systemu CMS w naszych zespołach. Dzięki temu narzędziu, za pomocą kilku kliknięć, jesteśmy w stanie wyświetlić wszystkie oferty przetargowe i natychmiast powiadomić przewoźników, czy ich propozycja spełnia kryteria czy też muszą dostosować swoją ofertę cenową – mówi Florian Chesnais, specjalista ds. zakupów na region północnej Francji.  
Kontrola nad zakupami jest wzmocniona, a specjaliści ds. zakupów uzyskują dostęp do wyczerpującej bazy danych sklasyfikowanych według jakości usług świadczonych przez przewoźników.
za info Gefco

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.