Dla Grupy najważniejsza na każdym etapie łańcucha dostaw jest jakość świadczonych usług. Dział Zakupów Transportowych operatora dysponuje od niedawna platformą współpracy CMS – Carrier Management System, która pozwala na zarządzanie podwykonawcami i uruchamianie przetargów on-line w formie aukcji odwrotnych.
To innowacyjne narzędzie, wdrożone we współpracy z firmą Cereza – doradcą w zakresie wprowadzania systemów IT, optymalizuje proces zarządzania przewoźnikami Grupy oraz zwiększa wydajność działów zakupów transportowych w GEFCO.
Carrier Management System stanowi część programu Tosca, uruchomionego w 2011 r. w celu opracowania globalnej i skutecznej wizji łańcucha dostaw GEFCO – od dostawców i klientów operatora, aż po odbiorców końcowych. Ważnym elementem jego funkcjonalności jest możliwość tworzenia nowych ofert uwzględniających modyfikacje w łańcuchu dostaw klientów, co pozwala na zwiększenie konkurencyjności operatora.
Platforma CMS, wdrożona we wszystkich europejskich oddziałach Grupy, ma za główne zadanie ułatwienie oraz uporządkowanie pracy działów zakupów transportowych GEFCO. Przetłumaczone na wiele języków, narzędzie pozwala przewoźnikom na składanie do GEFCO ofert i uczestniczenie w ten sposób w przetargach na regularne przepływy. Platforma opiera się na bazie przewoźników zawierającej wszystkie kryteria konieczne do zidentyfikowania usługodawców najlepiej odpowiadających wymogom konkretnego zlecenia.
Ta wspólna baza, zarządzana przez działy zakupów operatora, jest również dostępna dla podwykonawców Grupy GEFCO. Dzięki liczbie ponad 8000 zarejestrowanych przewoźników, stanowi ona dla GEFCO skuteczne narzędzie zarządzania, zwiększające przejrzystość w kontaktach między różnymi podmiotami i w sposób znaczący wzmacniające kontrolę nad podwykonawcami.
- Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia systemu CMS w naszych zespołach. Dzięki temu narzędziu, za pomocą kilku kliknięć, jesteśmy w stanie wyświetlić wszystkie oferty przetargowe i natychmiast powiadomić przewoźników, czy ich propozycja spełnia kryteria czy też muszą dostosować swoją ofertę cenową – mówi Florian Chesnais, specjalista ds. zakupów na region północnej Francji.
Kontrola nad zakupami jest wzmocniona, a specjaliści ds. zakupów uzyskują dostęp do wyczerpującej bazy danych sklasyfikowanych według jakości usług świadczonych przez przewoźników.
za info Gefco
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce