Dodaj ogłoszenie o pracy


Warszawskie spotkanie branży e-commerce

Już jutro - 14 listopada odbędzie się w Warszawie spotkanie organizowane przez e-Commerce Polska i Ecommerce Europe w ramach cyklu Round Table, czyli wydarzeń branżowych odbywających się w różnych stolicach europejskich. To pierwsze spotkanie liderów branży e-commerce na szczeblu międzynarodowym od wstąpienia e-Commerce Polska w szeregi Ecommerce Europe.
Spotkania Round Table organizowane są przez Ecommerce Europe od 2012 roku. W tym czasie eksperci branżowi zasiedli przy okrągłych stołach w Amsterdamie, Paryżu, Londynie, Madrycie i Mediolanie. Nieformalny charakter spotkania (kolacja) sprzyja wymianie wiedzy i doświadczeń. Tematem przewodnim w Warszawie będzie transgraniczny e-commerce.

Przewidziano  dwa wystąpienia. Najpierw Paul Petermeijer z E-Commercef, przedstawi trendy w e-handlu opierając się na faktach i liczbach. A więc jaki jest faktyczny stan rynku e-handlu w Europie; czym różnią się od siebie rynki: europejski, amerykański i chiński oraz jak rozwijać się będzie rynek e-commerce do 2020r.?
Z kolei Michel Lieffering z RCM Network BV poruszy tematykę współczesnego przedsiębiorcy i wymagań jakie stawia przed nim rynek. Na podstawie swojego doświadczenia opowie o odmiennym podejściu do e-commerce w różnych rejonach Europy i wynikających z tego trudnościach w handlu transgranicznym.

- Naszym nadrzędnym  celem jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z różnych rynków. Dlatego cieszy nas możliwość zorganizowania okrągłego stołu w Polsce i spotkanie z liderami e-commerce centralnej Europy – tłumaczy Wijnand Jongen, prezes stowarzyszenia Ecommerce Europe.
- Organizacja Round Table w Polsce jest najlepszym dowodem, że e-Commerce Polska aktywnie podejmuje współpracę międzynarodową, która ma przyczynić się do zwiększenia potencjału handlowego polskich przedsiębiorców zrzeszonych w e-Izbie – dodaje Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.
W spotkaniu udział weźmie 30 osób. Wśród przedstawicieli polskiego rynku e-commerce znaleźli się między innymi: Agito, Bluerank, FACT-Finder, Merlin, Answear.com, Złote Wyprzedaże. Rynki zagraniczne reprezentować będą przedstawiciele: TNT Post, DHL Global Mail, Symantec, Kantoen Natie, Post Danmark Logistik A/S.
Po Round Table goście wezmą udział w uroczystej gali rozdania nagród dla sklepów online „e-Commerce Polska awards 2013”.

za info e-Izba

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.