Dodaj ogłoszenie o pracy


Laude.pl zwiększy wielkość przewozów intermodalnych w Polsce?

Spółka Laude.Pl po uruchomieniu nowoczesnego Centrum Logistycznego usytuowanego  przy stacji PKP LHS Zamość Bortatycze, zamierza rozwijać przewozy intermodalne na terenie Polski. Obecnie wielkość tego transportu na terenie naszego kraju nie przekracza 2proc. w ogólnej masie transportowanych ładunków. Korzystając ze środków unijnych na rozwój, firma zamierza zdobyć znaczący udział w rynku intermodalnym.


 
Polska jest jednym z nielicznych państw w UE, gdzie wartość przewozów intermodalnych jest na tak niskim poziomie. Średnia w Europie wynosi ok. 10proc., a krajach porównywalnych do Polski jak np. Węgry, przewozy te osiągnęły już 7proc. udziału w ogólnej wartości przetransportowanych ładunków. Trochę lepiej sytuacja wygląda, jeśli weźmiemy pod uwagę udział tych przewozów tylko w transporcie kolejowym. W tym przypadku w 2010 roku wynosił on ok. 3,8-proc. udziału w pracy przewozowej (w tono-km; średnia w krajach UE - 17,3 proc.).
Spólka Laude przewiozła w ubiegłym roku ponad 600 tysięcy ton towarów, obok klasycznego transportu drogowego realizuje również usługi przewozów intermodalnych w oparciu o transport kolejowy oraz morski.  Do najczęściej przewożonych towarów należą wyroby hutnicze i budowlane, ale również elektroniczne, papiernicze, spożywcze czy nawet specjalistyczne maszyny. - Wystarczy spojrzeć, żeby nie mieć wątpliwości, że do zagospodarowania jest bardzo duży i dochodowy rynek - podkreśla Janusz Górski, wiceprezes spółki Laude.pl. – Tym bardziej atrakcyjny, że transport intermodalny oferuje usługę konkurencyjną zarówno pod względem czasu dostarczenia, jak i kosztów wykonania – zapewnia.


Czym są przewozy intermodalne
Przewozy intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej.  Dzięki połączeniu a następnie wykorzystaniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorakiej infrastruktury transportowej – portów morskich i rzecznych, terminali logistycznych, linii kolejowych i dróg – operator intermodalny jest w stanie zapewnić klientowi dostawę „door to door" i „just in time".
- Przy tak, jak polskie zatłoczonych drogach, kolej stanowi doskonałe uzupełnienie łańcucha transportowego – wyjaśnia prezes Górski.- Musimy też brać pod uwagę konieczność ograniczenia ruchu samochodów TIR na polskich drogach – dodaje.
Warto zauważyć, że działanie 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Priorytetu VII PO Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 zakłada przeznaczenie łącznie ponad 111 mln euro na wsparcie budowy centrów logistycznych, terminali kontenerowych oraz zakup specjalistycznych urządzeń i wagonów dla transportu intermodalnego. Zrealizowanie zadań pozwoli przełamać jedną z podstawowych barier rozwoju dla alternatywnych form transportu, jaką jest nie najlepszy stan infrastruktury oraz stosunkowo niska jej przepustowość.
Laude.pl Sp. z o.o., jako jeden z dostawców usług transportowych, specjalizuje się w przewozach ładunków neutralnych oraz kontenerowych na terenie Unii Europejskiej. 
(źr. Laude.PL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.