Dodaj ogłoszenie o pracy


Rosną przewozy cargo na Lotnisku Chopina

Ponad 34 tys. ton cargo odprawiono na Lotnisku Chopina w ciągu trzech kwartałów 2013 r. To o 5,6 proc. więcej niż w ciągu trzech kwartałów 2012 r.
W okresie od stycznia do końca września br. na warszawskim lotnisku odprawiono łącznie 34,7 tys. ton frachtu, z czego ponad 34,2 tys. ton w ruchu międzynarodowym (wzrost o 5,7 proc.) a 470 ton w ruchu krajowym (spadek o 3,7 proc.).

Więcej towarów jest przywożonych do Polski niż wywożonych: w przylocie obsłużonych zostało 19,6 tys. ton (2 proc.), w odlocie 14,6 tys. ton (11,2 proc.).
Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo według wielkości wolumenu: Kolonia (5,8 tys. ton), Lipsk (4 tys. ton), Chicago (2,9 tys. ton), Dubaj (2,6 tys. ton), Nowy Jork (2,2 tys. ton).

Najwięksi przewoźnicy cargo na Lotnisku Chopina wg wielkości przewozów to: PLL LOT (12 tys. ton), UPS Airlines (7 tys. ton), European Air Transport (3,9 tys. ton), Emirates Airlines (2,6 tys. ton), Sprint Air (1,5 tys. ton).
Dodatkowo warszawski port obsłużył także 11,2 tys. ton poczty (spadek o 10,5 proc.)
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. W 2012 r. na lotnisku odprawiono ponad 9,5 mln pasażerów oraz 45 tys. ton cargo.

za info Port lotniczy im. Chopina

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.