Dodaj ogłoszenie o pracy


Nocne zakazy przejazdu ciężarówek autostradą Inntal

Od 1 listopada jedynie ciężarówki spełniające najostrzejsze warunki VI klasy emisji substancji szkodliwych będą dopuszczone do ruchu i nie obowiązywać ich będą zakazy nocnego przejazdu samochodów ciężarowych autostradą Inntal.
Wprowadzany zakaz ruchu samochodów ciężarowych niespełniających normy euro VI dotyczy odcinka autostrady A12 pomiędzy Kufstein a Zirl.

Wprawdzie Austriacy od dawna już informowali o tych ograniczeniach, ale problemem jest to, że normy euro VI nie spełnia wiele pojazdów, zwłaszcza operujących na krótszych odcinkach. To sytuacja wyjątkowo niekorzystna dla posiadaczy samochodów będących w bardzo dobrym stanie technicznym, klasy EEV tj. spełniających normę euro V wraz z dodatkowo wbudowanym filtrem cząstek stałych. Teraz wszyscy posiadacze ciężarówek spełniających normę EEV muszą starać się o zezwolenia wyjątkowe pozwalające na przejazd, co może długo trwać. Zezwolenia takie są ważne obecnie jedynie dla towarów codziennego użytku podlegających psuciu.
Zdaniem austriackich przewoźników ciągle zmieniające się przepisy dotyczące poruszania się po drogach samochodów ciężarowych wymuszają zakupy nowych pojazdów co dwa, trzy lata.
Wg szacunków izby gospodarczej przeciętnie w nocy odcinek ten przejeżdża 500 ciężarówek, spośród których jedynie ok. 30 spełnia normę euro VI, oraz niemal 200 normę EEV.
rak/WPHIw Wiedniu

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.