Poczta Polska jest najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. W 2012 r. z jej usług skorzystało aż 57,8 proc. firm z tego segmentu – to wnioski z "Raportu e-Commerce 2013” przygotowanego przez Internet Standard.
Autorzy publikacji zwrócili uwagę na wzrost popularności korzystania z przesyłki pocztowej.
– W 2012 r. zaobserwowaliśmy zatrzymanie tendencji spadkowej, która była wcześniej widoczna w przypadku przesyłki pocztowej. Możemy mówić o powrocie popularności tej formy dostawy do klienta, gdyż w 2012 r. udostępniało ją aż 71,57% przebadanych przez nas firm, co oznacza wzrost o ponad 8% w porównaniu do 2011 r. – czytamy w raporcie. Jak zaznaczono w raporcie, tak duża popularność przesyłki pocztowej wiąże się z powrotem badanych e-sklepów do korzystania z usług Poczty Polskiej.
– Ogromną część naszych klientów stanowią sklepy internetowe i klienci dużych platform aukcyjnych. Odpowiadają za blisko 50 proc. nadań przesyłek. Biznes na dobre osadził się w sieci, a Poczta Polska chce być aktywnym graczem na tym rynku oferując usługi dopasowane do potrzeb klientów – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej.
Perspektywy dla rynku paczkowo-kurierskiego są obiecujące. Szacuje się, że rynek KEP w 2013 r. osiągnie wartość ponad 5 mld złotych. Duży w tym udział ma segment e-commerce, który rocznie rośnie o ok. 25 proc. Dlatego kilka dni temu Poczta Polska wprowadza kolejne produkt dedykowane sektorowi e-commerce, a szczególnie mikro i małym nadawcom.
Przesyłki nadawane w ramach pakietów można także przygotowywać w Internecie dzięki aplikacji Elektroniczny Nadawca. To platforma online, która w domu pozwala załatwić wszystkie formalności związane z wysyłką. Jedyne, co musi zrobić nadawca, to przywieźć paczkę na pocztę.
za info Poczta Polska