Handel w internecie to nie tylko dostarczenie przesyłki z zakupami do zamawiającego, ale też umożliwienie mu dokonania zwrotu, jeśli jest niezadowolony.
A jak pokazują statystyki DPD - będącej częścią Grupy La Poste GeoPost, aż 4 na 10 niemieckich e-klientów zwraca zakupione przedmioty, głównie ubrania. Jak twierdzi Michael Knaupe, dyrektor produktów i usług B2C w DPD - „zwroty są integralną częścią handlu internetowego. Efektywne zarządzanie oddawanymi przedmiotami ma dla nadawców i odbiorców równie istotne znaczenie, jak sama wysyłka artykułów”.
Dlatego firma kurierska DPD wprowadziła nową stronę, umożliwiającą zwroty przesyłek w Niemczech. W Niemczech operator ma 4,5 tys. ParcelShops i pracuje nad rozszerzeniem sieci do 8 tys. do końca 2014 roku.
Ponieważ w Wielkiej Brytanii nie dysponuje własnymi punktami, porozumiała się z brytyjską firmą – Hermes. Celem tego partnerstwa jest ulepszenie jakości usługi zwrotów. Brytyjski Hermes wprowadził tam w zeszłym roku swoją sieć i obecnie ma już około 3 tys. punktów obsługujących zwroty.
za info InPost
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce