Dodaj ogłoszenie o pracy


Dwa tygodnie – tyle trwała podróż pociągu z Chin do Polski

Pierwszy pociąg PKP Cargo z Chin po dwóch tygodniach podróży dotarł do Warszawy 14 października. PKP Cargo Logistics będzie wykonywać stałe przewozy z/do Chin  wraz z partnerami: Far East Land Bridge i Russian Railways Logistics. Pierwszy pociąg wyruszył z Suzhou w Chinach 1 października i zabrał ładunki w 43 kontenerach. Dotarł do Warszawy po niespełna dwóch tygodniach, a więc 14 października. Organizatorem przewozu z ramienia Grupy PKP Cargo Logistics jest firma Cargosped, która odpowiada w Grupie za przewozy intermodalne. Pociąg będzie kursował między terminalem kontenerowym w Suzhou w Chinach, a terminalem Cargosped w Warszawie. Przedsięwzięcie jest owocem współpracy Cargospedu, Far East Land Bridge, Russian Railways Logistics z partnerami z Chin, Białorusi i Rosji. -  Nasi partnerzy w przyszłym roku chcą zwiększyć częstotliwość kursowania, nawet do kilku razy w tygodniu – mówi prezes Cargosped Daniel Ryczek.

Obecnie towary ze wschodniego wybrzeża Chin do Europy Zachodniej docierają morzem w ciągu ok. 35-40 dni. Daje to przewagę transportom kolejowym, szczególnie, gdy zleceniodawcy zależy na czasie.

(źr. za inf. PKP Cargo Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.