Dodaj ogłoszenie o pracy


Rynek palet sugeruje lekkie ożywienie gospodarki w 2014 r.

Zdaniem Macieja Kubiaka dyrektora generalnego CHEP Polska, na podstawie zachowań klientów można przewidywać, że przyszły rok będzie stał pod znakiem lekkiego ożywienia gospodarki.

W jego ocenie rynek palet jest papierkiem lakmusowym koniunktury gospodarczej. - Gdy zaczyna się kryzys, my odczuwamy spadek aktywności naszych klientów – szczególnie producentów FMCG. I choć widzimy cykle gospodarcze, to paradoksalnie my jako firma rośniemy, gdyż w obliczu spowolnienia klienci szukają oszczędności – wyjaśnił dyrektor generalny CHEP Polska w rozmowie z agencją  ISBnews.

Podkreślił, że na podstawie wykonywanych przez CHEP analiz kosztów gospodarki paletowej, firmy mają duże rezerwy do uwolnienia w łańcuchu dostaw. W efekcie w swoim biznesie w ostatnich latach, CHEP notował dynamiczny wzrost. Takie czynniki jak chociażby widoczny spadek eksportu polskich klientów do Europy Zachodniej, CHEP kompensował wzrostem wolumenu na rynku krajowym.
CHEP Polska liczy na dwucyfrowy wzrost wolumenu wynajmu niebieskich palet (tzw. pooling), wobec poziomu ponad 11 mln osiągniętych w 2012 roku. Wskazał, że osiągnięty w ubiegłym roku wolumen odpowiada ponad 20% udziału palet CHEP w branży FMCG.

CHEP jest światowym liderem w usługach wynajmu palet i kontenerów. Zarządza ponad 300 mln palet, skrzynek i kontenerów wykorzystywanych w łańcuchu dostaw. Prowadzi działalność w 49 krajach.

za info CHEP

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.