Dodaj ogłoszenie o pracy


Praca w spedycji agencji celnej Lublin

Chociaż Lublin jest miastem wojewódzkim lubelskiego, to jednak stolicą branży transport spedycja logistyka jest rejon północny województwa lubelskiego, jak Małszewicze i Biała Podlaska gdzie usytuowana jest siedziba Izby Celnej, a także rejon południowy na przejściu Hrebenne. Z racji tego wiele firm z branży TSL lokuje swoje oddziały w tych rejonach województwa pod władzami Lubilna.

 

Oznacza to szczególne zapotrzebowanie na pracodawców do pracy w spedycji, agencji celnej i w transporcie. Pomimo, że w samym Lublinie ciężko o pracę w spedycji, to jednak warto zwrócić uwagę na ogłoszenia o pracy w tym regionie Polski, zwłaszcza tych którzy zamieszkują te okolice. Dojazdy do pracy co prawda są uciążliwe, ale zważywszy na fakt poprawy stanu dróg i ilość rozpoczętych inwestycji drogowych na Wschodzie Polski, raczej nie powinno być z tym problemu. Zwłaszcza, że dzisiaj większość pracodawców z branży transport spedycja logistyka preferuje elastyczny czas pracy, dojazdy do pracy w porównaniu z uzyskaniem dobrej pracy w spedycji czy agencji celnej wydają się być żadnym problemem. Jednak aby taką pracę otrzymać trzeba wykazać się znajomością rynku TSL oraz charakteru pracy w spedycji. Praca w spedycji przypomina dzisiaj bardziej pracę handlowca, niż pracę operacyjną. Dlatego przed poszukiwaniem pracy w branży TSL warto się zastanowić nad tym, czy faktycznie będzie ona nam odpowiadać, czy praca w spedycji przyniesie nie tylko oczekiwane profity, ale czy spełni też oczekiwania w zakresie zainteresowań, pracy w ciągłym ruchu, pracy w której każdy dzień przynosi coś innego.

 

Praca w spedycji to nie miejsce na rutynę. To ciągłe wyzwania, zmagania się z klientem, urzędem celnym czy tez innymi służbami kontrolnymi, a także ciągłe poszerzanie wiedzy. Chodzi o znajomość procedur, dokumentacji transportowej, procedur celnych a także umiejętność klasyfikacji ładunków do poszczególnych grup towarowych, które podlegają różnego rodzaju obwarowaniom prawnym jak chociażby towary strategiczne, czy też towary wrażliwe. Te ostatnie są częstym ładunkiem obsługiwanym podczas pracy w spedycji na granicy Wschodniej a więc w województwie, którego stolicą jest Lublin. Ale Lublin nie jest stolicą branży transport spedycja logistyka, ani takich zawodów jak spedytor, agent celny, czy logistyk. Ten kto chce rozwijać karierę w branży transport spedycja logistyka musi sięgnąć głębiej do swojego regionu zamieszkania i liczyć się z tym, że pracodawca ma najczęściej usytuowanie tam gdzie jest generowany przepływ towarów, a więc na granicy wschodniej Polski tj. Małaszewicze, Biała Podlaska, Terespol, czy Hrebenne. Kto nie ma mobilności we krwi ten nie powinien poszukiwać pracy w spedycji ani w transporcie, gdyż ta praca wiąże się z przemieszczaniem i mobilnością. Praca w spedycji to określona specyfika, łącząca gałęzie transportowe i szlaki transportowe - w przypadku województwa lubelskiego szlaków Wschód - Zachód. Czyli tych, które generują największy potok ładunków zarówno w wymianie handlowej Polski z karami wschodnimi, jak i w tranzycie z krajów Europy Zachodniej do krajów Europy Wschodniej. Kto nie boi się wyzwań i nie lubi stagnacji z pewnością praca w spedycji jest dla takiej właśnie osoby.

 

Jeżeli szukasz pracy w Lublinie i okoliach zajrzyj na:  http://www.pracujwlogistyce.pl/oferty


(opr. Pracujwlogistyce.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.