Dodaj ogłoszenie o pracy


"Krakusy" poza finałem mechaników w Scania Top Team

Najlepsze zespoły serwisowe walczyły o zwycięstwo w konkursie Scania Top Team
W ostatni weekend w Koblencji najlepsze zespoły serwisowe walczyły o zwycięstwo w konkursie Scania Top Team. Odbył się tam pierwszy, regionalny finał konkursu dla mechaników. Zespoły z całej Europy spotkały się, aby rywalizować o dwa miejsca w światowym finale, który organizowany będzie w listopadzie w Södertälje w Szwecji. Pierwsze i drugie miejsce zajęły kolejno reprezentacje ze Szwajcarii oraz Niemiec, i to one zakwalifikowały się do do finału światowego. Polacy na podium, ale poza finałem, zajęli trzecie miejsce.

W regionalnej edycji konkursu wzięło udział ponad 50 mechaników i specjalistów do spraw części zamiennych. Zespoły reprezentowały serwisy Scania z Polski, Bułgarii, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Luksemburga, Norwegii, Szwajcarii i Rosji.

Scania Top Team to konkurs, będący jednocześnie programem treningowym dla pracowników serwisowych Scania. Konkurujące zespoły składają się najczęściej z mechaników oraz jednego specjalisty ds. części zamiennych. Ideą Scania Top Team jest bezustanne zdobywanie wiedzy, doskonalenie kwalifikacji i umiejętności pracy zespołowej przez pracowników warsztatów Scania na całym świecie. Jednocześnie konkurs przyciąga do pracy w serwisach uzdolnionych profesjonalistów.
Zgodnie z przyjętą przez firmę Scania filozofią stałego rozwoju, Scania Top Team rozwinął się w ciągu 23 lat z lokalnego programu szkoleniowego do globalnego konkursu, którego celem jest ustawiczny trening. Konkurs odbywa się na międzynarodową skalę po raz ósmy i jest jak do tej pory największym, spośród wszystkich przeprowadzonych dotychczas. Wzięło w nim udział około 8000 mechaników z ponad 60 krajów.
za info Scania

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.