Do 2020 roku rynek może wzrosnąć na tyle, aby wchłonąć 15 tys. autobusów oraz 20 tys. silników. Przewidywany wzrost jest oparty na prognozach ekonomicznych. Choć najbliższe lata mogą być dla Europy trudne, w dalszej perspektywie Scania spodziewa się ożywienia. Natomiast znaczący wzrost popytu nastąpi w Azji i Afryce.
- W ubiegłym roku dostarczyliśmy około 61 tys. ciężarówek. Do 2020 r. nasz globalny potencjał produkcyjny wzrośnie do 120 tys. ciężarówek rocznie. Sieć serwisowa również będzie się rozwijać. Naszą ambicją jest, aby usługi związane z serwisem stanowiły od 25 do 30% sprzedaży - powiedział Martin Lundstedt prezes i dyrektor generalny Scania podczas Dnia Rynków Kapitałowych 19 września 2013 r. w Södertälje w Szwecji. - Dzięki szerokiej gamie silników Euro 6, nowemu modelowi Scania Streamline oraz ofercie „Ecolution by Scania”, w Europie umocniliśmy swoją pozycję i utrzymamy ją w nadchodzących latach– te produkty i usługi pomagają naszym klientom obniżyć zużycie paliwa, a tym samym redukują wpływ transportu na środowisko naturalne - wyjaśnił Lundstedt.
Serwis w centrum uwagi
Ale Scania zamierza rozwijać także system usług serwisowych. W ostatnich latach poziom inwestycji w sieć serwisową wynosił około 1 miliarda SEK rocznie, a ponieważ klienci oczekują niższego zużycia paliwa i wyższej dyspozycyjności, stwarza to firmie okazję do zwiększenia udziałów rynkowych za pomocą poszerzania gamy usług serwisowych. - Naszą ambicją jest powiększenie udziału serwisu w całkowitych obrotach z 20-25% w ostatnich latach do 25-30% - dodał Lundstedt. Aby zwiększyć wydajność do produkcji 120 tys. pojazdów rocznie - Scania będzie inwestować w zaawansowane technologie produkcji w istniejących fabrykach, co oznacza wydatek rzędu 1,5 miliarda SEK w ciągu trzech lat.
Możliwości w ramach Grupy Volkswagen
Dalsze poszerzanie produktowego portfolio w długim okresie związane jest z ekonomią skali, wynikającą z działań w ramach Grupy Volkswagen. Scania bada możliwości współpracy z firmą MAN w takich obszarach jak osie, skrzynie biegów i inne komponenty, w tym hybrydowe układy napędowe. Przeprowadzone badania wykazały, że istnieją interesujące możliwości osiągnięcia synergii i prace w tej sferze są kontynuowane. Ponadto trwa już wymiana informacji i doświadczeń w ramach Grupy Volkswagena a Scania w dziedzinie informatyki, produkcji i logistyki, włączając w to metody pracy i praktyki. Od 2008 Scania prowadzi politykę, która wszystkim partnerom gwarantuje równe prawa i zapewnia, że współpraca przynosi korzyść firmie Scania. Martin Lundstedt wyjaśnił, jak polityka ta wpływa na podstawy procesu decyzyjnego i dalsze działania, które firma podejmuje.
Sytuacja na rynku ciężarówek
Lundstedt skomentował również sytuację na rynku ciężarówek w III kwartale 2013. Jego zdaniem klienci odczuwają potrzebę wymiany taboru i inwestują w ciężarówki Euro 5 zanim rok dobiegnie końca. Dlatego w Europie nie zaobserwowaliśmy typowego, sezonowego spadku popytu w lipcu i sierpniu. W Ameryce Łacińskiej nastąpiła pewna obniżka, w porównaniu z dobrymi wynikami poprzednich kwartałów.
za info Scania
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce