Dodaj ogłoszenie o pracy


Rekordowe tempo przeładunków w BCT

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni chwali się rekordowym tempem przeładunków, które odnotował w lipcu 2013 r. Średnio wyniosło ono 33,3 ruchy na godzinę. To wynik znacznie wyższy od światowej średniej.

Średnia wydajność suwnic w gdyńskim terminalu osiągnęła wartość 33,3 ruchów na godzinę. W szczytowych momentach osiągała nawet ponad 40 ruchów. Oznacza to ponad 40 kontenerów załadowanych lub wyładowanych ze statku każdej godziny. Taki wynik plasuje BCT pośród najlepszych światowych terminali.

Obecne tendencje rynkowe zmuszają zarówno armatorów jak i terminale do zwiększania efektywności w celu zmniejszenia kosztów operacyjnych. – powiedział Krzysztof Szymborski, prezes BCT ¬– Dlatego staramy się prezentować ofertę konkurencyjną nie tylko pod względem ceny, ale i wydajności.

Kontenery to nie jedyne ładunki, jakie obsługiwane są w BCT – na początku września obsłużono również rekordową partię elementów wież wiatrowych. 75 śmigieł przeładowywano przy użyciu dwóch zsynchronizowanych dźwigów samobieżnych.

W 2012 r. Bałtycki Terminal Kontenerowy przeładował 408 722 TEU, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordowo wysoki był również udział kolei w ogólnej liczbie przeładunków – prawie 42 proc. kontenerów obsłużono na terminalu kolejowym, w listopadzie było to nawet 54,1 proc.

(źr. za inf. BCT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.