Dodaj ogłoszenie o pracy


Kolejne połączenie promowe i armator znikną z mapy morskich dróg

Jak informuje firma PromySKAT, 12 października zostanie zamknięte połączenie promowe z Kalundborg do Aarhus, które było obsługiwane przez niedużą firmę promową Kattegatruten.  

Ta relacja promowa była bardzo korzystnym połączeniem dla pojazdów ciężarowych oraz naczep. Niestety, poprzedni miesiąc miał bardzo niekorzystny bilans finansowy, i z powodu silnej konkurencji cenowej linia nie może dalej funkcjonować.

- Niemożliwością jest konkurencja z firmami transportowymi ze wschodniej Europy,  które są zatrudniane jako podwykonawcy dla transportu ładunków w Danii i wykorzystują do przejazdów nie nasza linię promow,ą tylko most Storebaelt. Oznacza to, że ponoszą niższe kosztu transportu oraz oferują bardziej atrakcyjne cenowo rozwiązanie od naszej relacji promowej Kalundborg – Aarhus – powiedział  Dettmers Birte dyrektor operacyjny Kattegatruten,.

Armator podejmował liczne próby znalezienia nowych klientów, aby odwrócić tendencję spadkową, ale ilość transportowanych jednostek od lat regularnie malała, a duże różnice w kosztach zatrudniania marynarzy duńskich a kierowców ze wschodniej Europy uniemożliwiały dalsze funkcjonowanie. - To smutne, że 12 października musimy zamknąć trasę, ale patrząc realistycznie - po prostu nie ma już zapotrzebowania na ten serwis promowy.  Dodatkowo nowe regulacje unijne o poziomie zawartości siarki w paliwie promowym wchodzące w życie w 2015 roku, jeszcze bardziej komplikują nasza sytuację. Musielibyśmy przebudować promy lub zacząć kupować droższe paliwo, co w obecnej sytuacji jest dalece nieopłacalne - dodał Dettmers Birte.

Połączenie promowe jest obecnie obsługiwane przez prom Kattegat, wybudowany w 1996 roku. Wcześniej należał on do armatora Mols Linien, który odsprzedał relację razem z promem. Kattegat ma możliwość zabrania 65 pojazdów ciężarowych i rozwinięcia maksymalnej prędkości 20 węzłów. Zamknięcie połączenia prawdopodobnie oznacza również koniec firmy promowej Kattegatruten.

(za inf. PromySkat)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.