Dodaj ogłoszenie o pracy


Rekordowe przychody DB - niemieckie koleje wypracowują coraz większe zyski

Za okres pierwszych sześć miesięcy 2011 roku spółka Deutsche Bahn odnotowała najwyższe do tej pory przychody za półroczny okres, zwiększając jednocześnie zyski oraz liczbę pasażerów. Przychody w tym czasie wzrosły o 2,9 miliarda Euro, czyli o 17,2proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku, osiągając wartość 18,9 miliarda Euro. Wzrost jest znacząco wyższy, jeśli weźmiemy pod uwagę dodatkowe 1,5 miliarda Euro przychodów uzyskanych dzięki nabyciu spółki Arriva.

Prezes Zarządu DB AG Dr Rüdiger Grube twierdzi, że  firma będzie jeszcze bardziej zorientowana na klienta i przyjaźna dla środowiska przy jednoczesnym podwyższaniu poziomu usług i jakości. Otwarta i szczera komunikacja z klientami jest niezwykle istotna. Właśnie dlatego co miesiąc, począwszy od września, publikowane będą na stronie internetowej DB wyniki punktualności pociągów pasażerskich regionalnych i dalekobieżnych.
Skorygowane wyniki na działalności operacyjnej (skorygowany EBIT) wzrosły w pierwszej połowie roku do 1,1 miliarda Euro, czyli o 287 milionów Euro (+34proc.) więcej w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. W okresie od 31 grudnia 2010 roku i 30 czerwca 2011 roku zadłużenie netto wzrosło o 351 milionów Euro osiągając wartość 17,29 miliarda. Należy wziąć pod uwagę fakt, iż DB po raz pierwszy wypłaciło dywidendę rządowi Republiki Federalnej Niemiec w wysokości 500 milionów Euro.
W pierwszej połowie roku liczba pasażerów korzystająca z usług niemieckich kolei ponownie wzrosła. Wzrost ten wynosi 19proc., tj. 18,4 miliona dając rezultat 972,5 miliona. Liczba pasażerokilometrów prawie nie uległa zmianie i wyniosła 38 miliardów (Pkm). Liczba pasażerów komunikacji autobusowej pozostała na niezmienionym poziomie 408,5 miliona. Praca przewozowa w segmencie transportu autobusowego spadła o 1,2proc., tj. o 56 milionów osiągając rezultat 4,72 miliarda pasażerokilometrów. Jednym z powodów takiej sytuacji jest zmniejszająca się liczba dzieci w wieku szkolnym.


Dalszy rozwój transportu i logistyki
Również segment kolejowego transportu towarowego nadal utrzymuje tendencję wzrostową, gdzie wielkość przewiezionego ładunku wzrosła o 4,6 miliona ton, tj. 2,3proc. do 207,8 miliona ton. Jednocześnie ilość sprzedanej pracy przewozowej wzrosła o prawie 4,2 miliarda tonokilometrów osiągając wielkość 56,78 miliarda tkm, tj. o osiem procent więcej. Europejski transport lądowy odnotował znaczącą poprawę wyników spowodowaną wzrostem dostaw o 20,7proc., tj. 8,14 miliona, osiągając wartość 47,51 miliona. Wolumen przewożony w transporcie morskim również wzrósł o 4,6proc., natomiast przewozy transportem lotniczym nieznacznie spadły o 0,6proc.


Więcej przewozów na torach
W pierwszej połowie roku 2011 wzrosło zapotrzebowanie na trasy przejazdu pociągów. Nastąpił wzrost torokilometrów o 2,5proc. czyli 12,9 miliona kilometrów zamówionych tras, dając ostatecznie wynik 521,4 miliona kilometrów. Udział kolei spoza Grupy w ogólnym zapotrzebowaniu na trasy przejazdu wyniósł 20,8proc i po raz pierwszy przekroczył poziom 20 punktów procentowych.
(źr. DB AG)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.