Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA jako jedna z pierwszych firm, w systemie e-AWB

CEVA Logistics, poinformowała, że jest jedną z pierwszych firm, które przystąpiły do systemu elektronicznego listu przewozowego (e-AWB) IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), światowa organizacja handlowa zrzeszająca przewoźników lotniczych, reprezentująca ok. 240 linii lotniczych i 84 proc. całkowitego ruchu powietrznego.

Wejście do systemu stanowi dla CEVA kolejny krok w kierunku całkowicie elektronicznej obsługi frachtu lotniczego. Jest to również kolejny krok jaki firma podejmuje by zminimalizować swoje oddziaływanie na środowisko naturalne. E-AWB pomoże podnieść efektywność, dokładność i tempo obsługi frachtu, redukując jednocześnie wskaźnik błędów i koszty zarówno dla CEVA, jak i klientów. Według IATA branża spedycyjna obecnie wysyła rocznie 7,8 tys. ton samych dokumentów wysyłkowych. 

- Wielostronna umowa dotycząca e-AWB jest najważniejszym nowym standardem transportowym opracowanym w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Nadaje decydującego tempa na drodze do osiągnięcia wizji e-frachtu jako całkowicie elektronicznego systemu cargo- powiedział Des Vertannes, dyrektor Cargo w IATA.

CEVA będzie pilotować proces w czterech lokalizacjach: Nowym Jorku, Atlancie, Londynie i Frankfurcie,  aby docelowo do 2015 r. wdrożyć e-AWB w całej swojej sieci, która obejmuje 160 krajów. Umowa e-AWB w znacznym stopniu zastępuje warunki dotyczące wydruków, znajdujące się wcześniej na odwrocie papierowego lotniczego listu przewozowego (Air Way Bill) i jako taka jest podpisywana przez wszystkich spedytorów biorących udział w programie.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.