Renault Trucks zrealizowało dostawę pierwszych hybrydowych ciężarówek, które trafiły do firmy Norbert Dentressangle. Ciężarówki te już wkrótce wyjadą na drogę.
Pojazdy hybrydowe umożliwiają znaczne zmniejszenie zużycia paliwa (o około 20%) dzięki połączeniu silnika cieplnego z elektrycznym. Do tego są cichsze od swoich odpowiedników z silnikiem cieplnym, ponieważ w zakresie prędkości od 0 do 20 km/h napędzane są silnikiem elektrycznym. W sektorze transportu drogowego przewiduje się coraz szersze wykorzystanie energii alternatywnych. Renault Trucks przygotowywało się do tej przemiany już od kilku lat i obecnie proponuje swoim klientom szeroką ofertę pojazdów Clean Tech (elektrycznych, hybrydowych lub CNG).
Po otrzymaniu pierwszych pojazdów hybrydowych Norbert Dentressangle rozpocznie testy nowoczesnej technologii i porównanie jej do wydajności w stosunku do napędów z silnikiem wysokoprężnym. Pojazdy Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4x2 o mocy 310 KM i ładowności 19t przeznaczone do miejskiego i podmiejskiego transportu dystrybucyjnego. Pierwsze modele trafią do eksploatacji w Lyonie i Paryżu w grupie Carrefour, która będzie miała przywilej eksploatacji pierwszego pojazdu w rejonie paryskim. Można powiedzieć, że rozpoczęła się nowa era w transporcie i dystrybucji towarów. Transport drogowy przeżywa rewolucję, Renault Trucks w pełni w niej uczestniczy nie tylko oferując klientom pojazdy z napędem wysokoprężnym o małym zużyciu paliwa, ale także proponując od kilku lat pojazdy korzystające z alternatywnych energii.
Firma zanim wypuściła pierwsze modele pojazdów hybrydowych, przez dwa lata prowadziła badani i testy u klientów w warunkach rzeczywistych. W końcu udało się dostarczyć dwa pojazdy do Norbert Dentressangle.
(źr. Renault Trukcs)