Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC Intermodal zwiększa liczbę połączeń z Rotterdamem

Sieć regularnych połączeń intermodalnych spółki PCC Intermodal stale się rozwija, jeszcze niedawno firma miała w swojej ofercie 3 regularne pociągi łączące Rotterdam z polskimi terminalami przeładunkowymi. A jeszcze w tym roku, po uruchomieniu terminalu w Kutnie, firma planuje zwiększyć ilość połączeń z Holandii, by docelowo - podobnie jak z portów niemieckich, czy Trójmiasta -  zapewnić codzienny serwis. Dzięki dynamicznym działaniom i odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez rynek, spółka gwarantuje wysokiej jakości, szybki i konkurencyjny cenowo serwis transportu ładunków kontenerowych wewnątrz Europy. Przez blisko 3 lata realizacji połączeń z Rotterdamem, firma przewiozła na tej trasie ok. 32 tys. kontenerów. Od dwóch lat spółka jest beneficjentem programu Marco Polo 2 w ramach dwóch projektów:
- Rotterdam Krzewie Express (RKE)
- Northern Germany - Western Poland (NG-WP)
Marco Polo to europejski program poświęconym zrównoważonemu transportowi towarowemu. Ma na celu zmniejszenie zatłoczenia europejskich dróg przy wykorzystaniu alternatywnych środków transportu, takich jak kolej, żegluga bliskiego zasięgu oraz drogi wodne śródlądowe.
Firma jako lider transportu intermodalnego w Polsce, inwestor nowoczesnego terminalu w Kutnie (centralna Polska) realizuje strategię budowy spójnej sieci połączeń intermodalnych w oparciu o nowoczesną infrastrukturę terminalową. Od 6 lat promuje w Polsce połączenia intermodalne (transport kolejowy + drogowy) z sukcesem zwiększając z roku na rok ilości ładunków przewożonych tą metodą.
(źr. PCC Intermodal, www.pccintermodal.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.