Dodaj ogłoszenie o pracy


Na podróże „Słonecznym” trzeba poczekać do następnego roku

1 września o 23.49 po raz ostatni w tym roku pociąg „Słoneczny” przywiózł pasażerów Kolei Mazowieckich z Gdyni na stację Warszawa Zachodnia. 
 
Sezonowe połączenie Kolei Mazowieckich – pociąg „Słoneczny” – jest już wakacyjną tradycją i można śmiało powiedzieć - atrakcją transportową. Po raz pierwszy „Słoneczny” wyruszył do Trójmiasta w 2005 r. i od tego czasu cieszy się sporym zainteresowaniem. Pociąg jest zestawiony z nowoczesnych klimatyzowanych wagonów piętrowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z małymi dziećmi. 
 
Przez dwa miesiące „Słoneczny” codziennie przewoził podróżnych na trasie Warszawa – Trójmiasto. Atrakcyjna była m.in. cena za przejazd – 50 zł za bilet normalny, a 24,50 zł za bilet dla studentów. Podróżni mogli bezpłatnie przewieźć psa i rower, a także skorzystać z cateringu. W tym roku po raz pierwszy można było też nabyć bilety przez telefon komórkowy. O zadowoleniu podróżnych, którzy skorzystali z połączenia, świadczą odpowiedzi w ankietach zadowolenia podróżnego, jakie w tym roku przeprowadziła spółka. Z ich analizy wynika, że zdecydowana większość podróżnych jest usatysfakcjonowana zestawieniem pociągu oraz liczbą miejsc siedzących, podróżni pozytywnie ocenili również poziom czystości pociągu oraz jego obsługę. Badaniu poddano też opinię pasażerów na temat ceny biletu – według większości jest ona ofertą atrakcyjną. Z wysoką notą pasażerów spotkały się niemal wszystkie obszary badania, a gros podróżnych zadeklarowało chęć korzystania z przejazdów pociągiem „Słoneczny” w przyszłości. Okazję do tego z pewnością będą mieć już za rok.
 
Tegorocznej edycji pociągu towarzyszyła akcja specjalna: „Słoneczny wysyp rabatowy”. Każdy z podróżnych, kupując bilet na pociąg, otrzymywał książeczkę z kuponami rabatowymi. Na jej podstawie mógł skorzystać z wielu zniżek na terenie Trójmiasta i okolic, w tym m.in. w restauracjach, centrach handlowych, teatrach, ze zniżką można było odbyć także rejs statkiem Pirat.
 
(źr. za inf. Koleje Mazowieckie "KM")
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.