Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo z zezwoleniem na wjazd do Włoch

Ten największy polski przewoźnik frachtu kolejowego konsekwentnie poszerza mapę swoich europejskich destynacji. Od 30 września br. zgodnie z wydanym przez ANSF, czyli włoski urząd nadzorujący rynek kolejowy pociągi PKP Cargo mogą wjeżdżać na włoską stację graniczną Tarvisio.
Do tej pory przy przewozach tranzytowych do Włoch i z powrotem na terenie włosko-austriackiego odcinka granicznego spółka musiała korzystać z usługi innych przewoźników. Przypomnijmy, że obecnie PKP Cargo realizuje cykliczne samodzielne przewozy kontenerów przez Polskę, Czechy i Austrię do stacji Tarvisio (dwie pary pociągów na tydzień).
- PKP CARGO dołączyło do wąskiego grona przewoźników, którzy mogą realizować samodzielnie przewozy tranzytowe bezpośrednio z przewoźnikami działającymi na terenie Włoch. Przewidujemy, że dzięki zezwoleniu uda nam się obniżyć koszty PKP CARGO oraz skrócić czasu przejazdów naszych pociągów, co powinno przełożyć się na większą elastyczność obsługi klientów – mówi Łukasz Boroń, Prezes Zarządu PKP CARGO.
Otrzymanie zezwolenia wiązało się z czasochłonnym procesem realizowanym w ANSF oraz ItalCertifer (włoska jednostka naukowa będąca odpowiednikiem Instytutu Kolejnictwa w Polsce). Proces rozpoczął się od uzyskania pozytywnej opinii ze strony ItalCertifer w zakresie spełniania przez PKP Cargo oraz lokomotyw spółki zasad i warunków obowiązujących na włoskich stacjach granicznych, w tym w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
Otrzymanie pozytywnej opinii ItalCertifer umożliwiło staranie się o uzyskanie zezwolenia ze strony ANSF, który dodatkowo sprawdzał zgodność procedur PKP CARGO z wymogami wynikającymi z prawa włoskiego.
Uzyskanie zezwolenia jest ważne także ze względu na przewozy do Polski pociągów Pendolino dla PKP Intercity, które realizuje PKP Cargo. Pierwszy skład Pendolino został dostarczony przez spółkę w połowie sierpnia br. Zgodnie z założeniami, przewoźnik dostarczy jeszcze 19 tych pociągów do Polski.
źródło: PKP Cargo

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.