Dodaj ogłoszenie o pracy


Łatwiej i szybciej z Miedzyrzecza do Jordanowa

Kolejny odcinek S3 gotowy
Oddany odcinek drogi  ekspresowej S3 z Międzyrzecza do węzła Jordanowo umożliwia wjazd na  autostradę ą A2 kierowcom jadącym z zachodniej Polski do Warszawy, Wrocławia czy Krakowa. Zaoszczędzą co najmniej pół godziny. Podobnie podróżujący z Pomorza Zachodniego na południe kraju.
Odcinek z Międzyrzecza do węzła Jordanowo to ostatni fragment 43 km trasy wybudowanej w tym roku w Lubuskiem. Od połowy czerwca kierowcy korzystają już z ekspresowej S3 z Sulechowa do Świebodzina.

 


Oddany fragment drogi od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo ma długość 13 km. Budowa całego 43 km odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Międzyrzeczem a Sulechowem rozpoczęła się dokładnie trzy lata temu i była podzielona na trzy kontrakty realizowane przez Strabag, Budimex i Mota Engil. Koszt realizacji to nieco ponad miliard złotych czyli niespełna 6 mln euro za kilometr.
Dwujezdniowa droga wybudowana zgodnie z jakościowymi wymaganiami GDDKiA i za rozsądną cenę, pozwoli na odseparowanie kierunków ruchu, wyeliminuje skrzyżowania jednopoziomowe a w konsekwencji poprawi komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Brakujące drugie jezdnie obwodnic Gorzowa (12 km), Międzyrzecza (6,5 km) oraz z Sulechowa przez Zieloną Górę, Nową Sól do Nowego Miasteczka (44 km) powstaną do jesieni 2016 r.


Jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną pozostałe przetargi na budowę S3 od Nowej Soli do granicy z Czechami. W sierpniu będzie to odcinek od Nowej Soli do Legnicy, w październiku natomiast dalszy ciąg trasy od Legnicy do granicy z Czechami w Lubawce. Przed przyszłorocznymi wakacjami zostanie natomiast oddany do ruchu kolejny 38 km fragment trasy z Międzyrzecza do Gorzowa Wielkopolskiego.

jugo./GDDKiA

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.