Dodaj ogłoszenie o pracy


Łatwiej i szybciej z Miedzyrzecza do Jordanowa

Kolejny odcinek S3 gotowy
Oddany odcinek drogi  ekspresowej S3 z Międzyrzecza do węzła Jordanowo umożliwia wjazd na  autostradę ą A2 kierowcom jadącym z zachodniej Polski do Warszawy, Wrocławia czy Krakowa. Zaoszczędzą co najmniej pół godziny. Podobnie podróżujący z Pomorza Zachodniego na południe kraju.
Odcinek z Międzyrzecza do węzła Jordanowo to ostatni fragment 43 km trasy wybudowanej w tym roku w Lubuskiem. Od połowy czerwca kierowcy korzystają już z ekspresowej S3 z Sulechowa do Świebodzina.

 


Oddany fragment drogi od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo ma długość 13 km. Budowa całego 43 km odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Międzyrzeczem a Sulechowem rozpoczęła się dokładnie trzy lata temu i była podzielona na trzy kontrakty realizowane przez Strabag, Budimex i Mota Engil. Koszt realizacji to nieco ponad miliard złotych czyli niespełna 6 mln euro za kilometr.
Dwujezdniowa droga wybudowana zgodnie z jakościowymi wymaganiami GDDKiA i za rozsądną cenę, pozwoli na odseparowanie kierunków ruchu, wyeliminuje skrzyżowania jednopoziomowe a w konsekwencji poprawi komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Brakujące drugie jezdnie obwodnic Gorzowa (12 km), Międzyrzecza (6,5 km) oraz z Sulechowa przez Zieloną Górę, Nową Sól do Nowego Miasteczka (44 km) powstaną do jesieni 2016 r.


Jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną pozostałe przetargi na budowę S3 od Nowej Soli do granicy z Czechami. W sierpniu będzie to odcinek od Nowej Soli do Legnicy, w październiku natomiast dalszy ciąg trasy od Legnicy do granicy z Czechami w Lubawce. Przed przyszłorocznymi wakacjami zostanie natomiast oddany do ruchu kolejny 38 km fragment trasy z Międzyrzecza do Gorzowa Wielkopolskiego.

jugo./GDDKiA

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.