Dodaj ogłoszenie o pracy


Więcej pieniędzy dla kolejarzy z PKP Cargo

Zarząd największego przewoźnika kolejowego chcąc złagodzić nastroje, panujące wśród swoich pracowników podniósł stawkę proponowanej uprzednio premii prywatyzacyjnej do 165 mln. Zaproponował również 4 - letnią gwarancję zatrudnienia w spółce.
Przypomnijmy, że poprzednia propozycja kierownictwa spółki, przed zapowiadaną jej prywatyzacją zakładała wypłatę łącznie 120 mln zł premii i 3 lata gwarancji zatrudnienia.
Oferta ta została odrzucona przez związki zawodowe działające w spółce i doprowadziła do referendum wśród pracowników.
Strona związkowa uznała, że Zarządy PKP S.A. i PKP Cargo S.A. podczas negocjacji próbowały oszukać związki zawodowe przedstawiając propozycje. Zdaniem związkowców przyjęcie tych rozwiązań eliminowało m.in.: grupy pracowników PKP Cargo i spółek zależnych z Paktu, skracało okres gwarancji zatrudnienia i ograniczało elementy Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

 

Będziemy strajkować... taki był wynik referendum zorganizowanego przez związki zawodowe zrzeszające pracowników PKP Cargo S.A. i spółek zależnych.
Dlatego zamiast proponowanych poprzednio 120 mln zł premii prywatyzacyjnej zarząd spółki podbija ofertę i proponuje 165 mln zł premii prywatyzacyjnej oraz 4-letnią gwarancję zatrudnienia dla pracowników Grupy PKP CARGO Logistics. Zdaniem Zarządu spółki to główne propozycje nowego, jeszcze bardziej korzystnego Paktu Gwarancji Pracowniczych.
Ponadto zgodnie z postulatami strony społecznej, związki zawodowe będą miały prawo do desygnowania jednego członka zarządu i trzech członków Rady Nadzorczej. Wydłużono także okres obowiązywania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy (ZUZP). Propozycje takie złożył zarząd PKP CARGO w ramach toczących się mediacji.
Mediacje będą kontynuowane w czwartek, 22 sierpnia.
jugo/źródło: PKP Cargo

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.