Firma DHL Global Forwarding poinformowała o uruchomieniu, po dwóch latach zaawansowanych prac, bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Polski. Już w kwietniu tego roku DHL Global Forwarding wprowadził do swojej oferty regularne transporty kolejowe na trasie Chengdu – Łódź kursujące według stałego harmonogramu.
Jak przekonuje DHL GF, transport kolejowy generuje w porównaniu do frachtu lotniczego większe oszczędności oraz jest znacznie szybszym rozwiązaniem aniżeli fracht morski. Jego zaletą jest krótki czas tranzytu dochodzący nawet do 14 dni na trasie Chiny – Polska. Wartością dodaną jest dodatkowe zabezpieczenie przesyłki (Electronic Seal/GPS) pozwalające na określenie, gdzie znajduje się towar i czy nie został naruszony. Bezpieczeństwo towaru zapewnia też ochrona fizyczna oraz systemy RFID i monitoringu. Możliwe jest również śledzenie i wyszukiwanie przesyłek online w systemie DHL GF oraz dzięki technologii GPRS. Firma zapewnia przy tej usłudze również pełną obsługę terminalową i celną w Małaszewiczach i Łodzi.
Serwis kolejowy jest wykorzystywany do transportu wyszczególnionych towarów w branżach przewożących materiały o wysokiej wartości, minimalizujących zapasy magazynowe (just in time), nowoczesnych technologii oraz towarów szybko rotujących bądź ciężkich. Dla klientów z tych sektorów ważny jest zdefiniowany i regularny harmonogram połączeń.
- Poszerzyliśmy naszą ofertę o połączenie kolejowe Chiny-Europa dla klientów poszukujących atrakcyjnych rozwiązań tranzytu na tej trasie. Możemy przewozić ładunki o dużej wadze w pojedynczych kontenerach lub udostępniać kontrahentom grupy wagonów, a nawet całe pociągi. Stworzyliśmy korzystne rozwiązania logistyczne dla ładunków przewożonych koleją z Chin do Polski, umożliwiamy wyładunek kontenera na przejściu granicznym w Małaszewiczach, Warszawie lub w Łodzi, skąd dalej organizujemy dostawę do dowolnego miejsca w Europie transportem drogowym – mówi Michał Kołodziejski dyrektor produktu morskiego DHL Global Forwarding.
- Obok innych zalet transportu kolejowego, warto podkreślić, że jest to rozwiązanie ekologiczne. Kolej emituje do środowiska niewiele więcej CO2 niż OFR, równocześnie ma przewagę nad pozostałymi gałęziami transportu dzięki niewielkiemu wytwarzaniu węglowodoru oraz dwutlenku siarki – dodaje Michał Kołodziejski.
Transport kolejowy do Europy odbywa się na dwoma korytarzami: zachodnim (Chengdu – Urumczi - Alashankou – przez Kazachstan, Moskwę aż do Brześcia/Małaszewicz i dalej do Łodzi) i północnym (Szanghaj – Pekin- Manzhouli – Zabajkalsk koleją transsyberyjską, do Brześcia/Małaszewicz i dalej do Warszawy). DHL Global Forwarding oferuje także transporty powrotne z Polski do Chin.
(opr. bt/za inf. DHL Global Forwarding)