Dodaj ogłoszenie o pracy


ZMPD ostrzega - 14 sierpnia stanie międzynarodowy transport drogowy!

Międzynarodowa wymiana handlowa na naszym kontynencie stoi przed bliską już perspektywą całkowitego zahamowania - ostrzega w swoim komunikacie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Od 14 sierpnia Rosja wprowadza na swoim terytorium dodatkowe wymagania w drogowym przewozie towarów. Jednostronnie, lekceważąc wszelkie procedury i międzynarodowe standardy, łamie postanowienia międzynarodowych umów, które sama dobrowolnie ratyfikowała, czyli Konwencji TIR oraz zasady obowiązujące członków WTO.

Każdy musi wykupić dodatkowe zabezpieczenia
Jak wyjaśnia ZMPD - Federalna Służba Celna Rosji (FTS) na początku lipca komunikatem na swojej stronie internetowej poinformowała, że wszyscy przewoźnicy drogowi od 14 sierpnia muszą wykupić dodatkowe ubezpieczenia celne. Mimo że takim ubezpieczeniem jest karnet TIR! Teraz FTS organizuje kolejne spotkania w Rosji, gdzie potwierdza tę wymyśloną przez siebie decyzję. Jako powód tych nagłych ustaleń FTS podaje niespłacony dług celny rosyjskiego stowarzyszenie przewoźników ASMAP, którego wysokości nie potwierdza nie tylko sam ASMAP, ale także IRU – Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego, która jest głównym gwarantem w systemie TIR, tworząc łańcuch gwarancyjny z ubezpieczycielem międzynarodowym i ze stowarzyszeniami narodowymi we wszystkich krajach, które ratyfikowały Konwencję TIR. – Nie ma żadnych zagrożeń dla funkcjonowania systemu – potwierdza IRU.

Wobec takiej sytuacji ZMPD zadaje więc pytanie - co Rosjanie chcą osiągnąć. Podejrzeń co do prawdziwych intencji jest mnóstwo, faktem zaś – że jeśli zmuszeni przez rosyjskie służby celne przewoźnicy będą płacić dodatkowy haracz, to mnóstwo pieniędzy wpłynie do jednej albo kilku firm ubezpieczeniowych rosyjskich.

- Takie działania są nie do zaakceptowania – mówi prezes ZMPD Jan Buczek. - Sprzeciwiamy się jakimkolwiek sposobom ograniczania dostępu do rynku. Podjęliśmy działania na wszystkich chyba dostępnych poziomach, aby spowodować zawieszenie zapowiadanych praktyk. Tym jednostronnie wprowadzonym, bezprawnym wymaganiom na międzynarodowym rynku transportu towarów sprzeciwiają się zrzeszenia narodowe z państw, które podpisały konwencję TIR, a także instytucje międzynarodowe, w tym organy Unii Europejskiej oraz Europejska Komisja Gospodarcza ONZ.

Co stanie się 14 sierpnia na granicy rosyjskiej?




Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.