Dodaj ogłoszenie o pracy


Outsourcing floty sposobem na cięcie kosztów?

Przedsiębiorcy coraz częściej rezygnują z utrzymywania własnej floty aut służbowych na rzecz wynajmu długoterminowego. Branża CFM (car fleet management) rośnie 3 razy szybciej niż polskie PKB. Postępująca profesjonalizacja firm CFM i rosnąca kompleksowość oferty przynosi obopólne korzyści, bo rynek wynajmu długoterminowego rośnie a przedsiębiorcy oszczędzają.

Na przestrzeni ostatnich lat branża CFM rosła szybciej niż średnie tempo wzrostu całej gospodarki. Różnica jest znaczna, branża CFM rośnie 2,5 do 3 razy szybciej niż Polskie PKB. Po dziesięciu latach rynek wynajmu długoterminowego pojazdów w Polsce osiągnął poziom 151 tys. aut służbowych i wciąż rośnie.
- Dynamiczny wzrost branży rozpoczął się około 6-8 lat temu a kolejnym bodźcem do rozwoju rynku CFM był kryzys, jaki rozpoczął się w 2008r. Zarządy firm pilnie poszukiwały oszczędności kosztów, poprawienia płynności, lepszej struktury bilansu, precyzyjnych metod planowania przepływów finansowych - mówi Jarosław Oworuszko, dyrektor finansowy w LeasePlan Fleet Management.

Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów za 2012 rok wzrost w wynajmie długoterminowym wyniósł 9 procent rok do roku. Liderzy branży wykorzystują swoją siłę zakupową do ciągłej obniżki kosztów eksploatacji flot. Takie firmy jak LeasePlan są już właścicielami własnych firm ubezpieczeniowych, oferują własna likwidację szkód, dysponują parkiem własnych samochodów zastępczych, integrują na własnych platformach internetowych ogólnopolską sieć serwisową itp. Ta kompleksowość oferty połączona z jej elastycznością oraz wsparta efektem skali powoduje, iż zewnętrzne zarządzanie flota samochodową jest bezkonkurencyjne w stosunku do działów floty funkcjonujących w ramach przedsiębiorstwa.

- Produkt zewnętrznego finansowania i zarządzania flotą idealnie wpisuje się w obecne potrzeby przedsiębiorców. Firma CFM przejmuje na własny bilans nie tylko samochody, ale i konieczność finansowania znacznej wartości aktywów. Ponadto przekazanie zarządzania flotą profesjonalnemu dostawcy obniżyło koszty eksploatacji samochodów. A to wszystko w stałej niezmiennej miesięcznej racie. Czyli brak ciągłej zmienności kosztów - zmory tych, którzy muszą się z tego tłumaczyć swoim przełożonym, analitykom, akcjonariuszom.- mówi Jarosław Oworuszko.

Dzięki znanym miesięcznym kosztom i brakowi ryzyka związanego z wartością rezydualną pojazdów, wynajem długoterminowy coraz częściej rysuje się w świadomości przedsiębiorców, jako jedyne skuteczne rozwiązanie, pozwalające na płynną realizację ich planów biznesowych. Rozwiązanie takie skutkuje bardziej efektywnym i precyzyjnym zarządzaniem budżetem firmy, jak również bardziej precyzyjnym wykorzystywaniem samych pojazdów poprzez analizę bieżących potrzeb. Tu istotną rolę odgrywa elastyczność oferty oraz indywidualne podejście, zapewniające usługi dostosowane do specyfiki floty i wymagań klienta.

- LeasePlan zarządza i podpowiada, w jaki sposób redukować koszty floty firmowej klienta, wypracowując w ten sposób realne oszczędności. Dzięki naszej usłudze – Otwarta Kalkulacja - jeden z naszych klientów w ramach 3-letniego kontraktu, obniżył koszty utrzymania floty ponad 500 pojazdów firmowych o 10 proc. To efekt przemyślanych i długofalowych działań, na które warto poczekać -  mówi Artur Sulewski, Dyrektor Handlowy w LeasePlan Fleet Management Polska.

(źr. LeasePlan Managemeny Polska)

 

 


Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.