Dodaj ogłoszenie o pracy


Znamy mistrza ekonomicznej jazdy polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge 2013


Volvo poinformowało o zakończeniu polskich eliminacji w rozgrywanych w tym roku w ramach Rynku Europy Centralno - Wschodniej Volvo Trucks Mistrzostwach Kierowców w Jeździe Ekonomicznej - The Drivers’ Fuel Challenge. 19 lipca br., w polskim finale konkursu, wyłoniony został zwycięski kierowca. Stanisław Mierzejewski, reprezentujący firmę PUH Stanisław Mierzejewski z Ostrołęki osiągnął najlepszy wynik i to właśnie on będzie reprezentował nasz kraj w Wielkim Finale na torze Grobnik w Chorwacji w październiku.

Tegoroczny konkurs The Drivers’ Fuel Challenge rozgrywany jest w ramach Rynku Europy Centralno - Wschodniej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy. W połowie października zwycięzcy z poszczególnych krajów rynku spotkają się na torze Grobnik, w Chorwacji, gdzie podczas Wielkiego Finału na poziomie Europy Centralno-Wschodniej powalczą o najwyższe laury.

Bieżąca edycja zapoczątkowanego w roku 2011 przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim. W polskich eliminacjach, które rozpoczęły się już w kwietniu br., wzięło udział łącznie 746 kierowców, spośród których wyłonieni zostali uczestnicy piątkowego finału. Przystąpiło do niego 20 kierowców - najlepszych uczestników dwóch regionalnych półfinałów, w Bednarach i Kamieniu Śląskim.

Finał rozegrano przy użyciu zestawu składającego się z ciągnika siodłowego Volvo FH  w konfiguracji 4x2 z silnikiem o mocy 500 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażonego w opony Michelin X-Line Energy), z obciążoną naczepą Krone (waga zestawu: 37 000 kg). Kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 22 km, a celem konkursu było przejechanie tej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu informacji transportowej Dynafleet, będącego na wyposażeniu pojazdu konkursowego. Finałowa rywalizacja była naprawdę zacięta, a bardzo dobre wyniki osiągnięte w finale dowodzą wysokich umiejętności w jeździe ekonomicznej wszystkich uczestniczących w nim kierowców, tym bardziej, że trasa finałowa przebiegała po wymagającej drodze nr 46.

Zużycie paliwa i czas
Zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został Stanisław Mierzejewski z firmu PUH Stanisław Mierzejewski, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 24,55 l/100 km oraz czas przejazdu: 23minuty i 34 sekundy. Podobnie jak w roku ubiegłym, czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale – ubiegłoroczny mistrz Paweł Ozimek z firmy EPO-Trans Logistics S.A., osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.

Stanisław Mierzejewski, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce  - zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Rynku Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną - samochód osobowy Volvo V40 oraz dla firmy - voucher Volvo o wartości 10.000 EUR.

Zwycięzcy Polskiego Finału The Drivers’ Fuel Challenge i ich wyniki:
1. miejsce: Stanisłw Mierzejewski, PUH Stanisław Mierzejewski; zużycie paliwa: 24,55/100 km, czas: 23:34
2. miejsce: Paweł Ozimek, EPO-Trans Logistic S.A.; zużycie paliwa: 24,55 l/100 km, czas: 23:50
3. miejsce: Jacek Polaszyk, Transport Krajowy i Międzynarodowy Polaszyk; zużycie paliwa: 25,18 l/100 km, czas: 25:11.

Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas 9. Międzynarodowego Zlotu Tuningowanych Samochodów Ciężarowych MASTER TRUCK 20 lipca 2013. Partnerem Polskiego Finału konkursu była Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
(źr. Volvo Trucks)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.