Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak obniżyć koszty paliwa - dzięki smartfonom?

Co smartfon do kosztów paliwa? Dzięki smartfonom zmienia się sposób, w jaki tankujemy benzynę. Amerykańscy eksperci zbadali populację korzystającą z różnych funkcji smartfonów i z ich badań wynika, że przed zatankowaniem 85 proc. z nich sprawdza na aplikacjach mobilnych, gdzie jest najlepsza cena benzyny, i gdzie najtaniej możemy zrobić zakupy.

- Ten trend powoli zaczynamy obserwować również w Polsce, i tylko  kwestią czasu jest, czy firmy paliwowe obrócą go na swoją korzyść – mówi Wojciech Borowski CEO McCANN Worldgroup.

Badanie* zwraca także uwagę na to, że 2/3 osób, które robiły zakupy na stacjach używa swoich smartfonów, jako głównego narzędzia do podejmowania decyzji zakupowych. Co ciekawe - na znalezienie najtańszej stacji jesteśmy skłonni poświęcić więcej czasu (średnio 6 minut), niż na znalezienie sklepu z tańszymi produktami (średnio 4 minuty). Ceny paliw wciąż idą w górę. Nic dziwnego, że dla klientów kilka groszy na litrze ma znaczenie. Dlatego w przypadku tankowania kierowcy chętnie pojadą do stacji benzynowej położonej kilometr, czy dwa kilometry dalej, jeśli tylko dzięki temu zaoszczędzą.

- Właśnie dlatego aplikacje na smartfony, pozwalające znaleźć najtańsze paliwo w niedalekiej okolicy stają się w krajach wysokorozwiniętych tak popularne – dodaje Borowski. Wystarczy kilka minut, by dowiedzieć się, gdzie zatankujemy po najkorzystniejszej cenie lub jak w łatwy sposób kontrolować średnie spalanie i wydatki na benzynę. Jestem ciekawy, jak do rozwoju tego typu aplikacji podejdą w Polsce takie firmy paliwowe  Shell, Statoil, Lukoil, Orlen czy Lotos. I czy znajdą sposób na to by podjąć wyzwanie – i co więcej obrócić tę sytuację na swoją korzyść.

*Badanie zostało opublikowane w lipcu 2013 przez firmę Nielsen. Zostało zrobione na reprezentatywnej próbie 2000 Amerykanów korzystających ze smartfonów i tabletów.

(źr. za inf. McCANN Worldgroup)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.