Dodaj ogłoszenie o pracy


Pracodawcy stawiają na outsourcing

Wzrost popularności rozwiązań outsourcujących procesy i funkcje to wyraźnie zaznaczający się trend na dynamicznym rynku usług - przekonują eksperci ManpowerGroup Solutions. Z tego rozwiązania korzysta większość międzynarodowych firm działających w Polsce. Ma ono bowiem bezpośredni wpływ na efektywność przedsiębiorstw.

Korzystanie z zaawansowanych usług outsourcingowych wiąże się z przekazaniem przez przedsiębiorców odpowiedzialności za obszary istotnie wpływające na funkcjonowanie ich firm. To ważna decyzja, która ma bezpośredni wpływ na odnoszone rezultaty. Firmy zajmujące się outsourcingiem procesów i funkcji oferują swoim klientom kompleksową obsługę oraz najlepsze rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Wspierają ich również w zakresie kampanii produktowych, merchandisingu oraz promocji sprzedaży.

– Stosowane przez nas zaawansowane rozwiązania outsourcingu procesów i funkcji stanowią często również integralną część procesu promocji i sprzedaży, – komentuje Marcin Macewicz konsultant ManpowerGroup Solutions. – Usługi w obszarze promowania produktów charakteryzują się efektywnością kosztową, koncentracją na potrzebach klienta, wysoką  jakością oraz elastycznym dopasowaniem do potrzeb. W miarę rozwoju rynku i pojawienia się nowych form sprzedaży wsparcie w tym zakresie będzie stanowiło coraz istotniejszy element budowania strategii i wizerunku firmy – dodaje Marcin Macewicz.

Dostęp do innowacyjności
Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają innowacyjność rozwiązań, którą niesie z sobą profesjonalny outsourcing procesów i funkcji. Współpraca z firmą oferującą usługi tego typu jest dla nich dużym wsparciem i ma istotny wpływ na prowadzony biznes. Wyspecjalizowani usługodawcy nie tylko odpowiadają za dostarczenie do pracy poszukiwanych pracowników, ale również za właściwe wyszkolenie, motywację, organizację i kontrolę pracy składającego się z nich zespołu. Od firmy zewnętrznej zależą także efekty finalne wydzielonego procesu. Przekazanie odpowiedzialności za te czynniki bardzo odciąża przedsiębiorcę, który więcej czasu może poświęcić na swoje pozostałe zadania. Korzystanie z usługi outsourcingu procesów i funkcji znacząco obniża również koszty działalności przedsiębiorstwa, przez co podnosi atrakcyjność oferowanych przez nie usług.

– Na przestrzeni kilku ostatnich lat obserwujemy wśród przedsiębiorców na polskim rynku wyraźny wzrost zainteresowania outsourcingiem procesów i funkcji, – mówi Marcin Macewicz, konsultant ManpowerGroup Solutions. – Wsparcie tego typu sprawdza się m.in. w firmach zajmujących się produkcją, logistyką, sprzedażą, czy promocją. Chętnie wdraża je także zdecydowana większość firm z branży RTV/AGD. Przedsiębiorcy, szczególnie producenci i dystrybutorzy przemysłu elektronicznego, dóbr szybko zbywalnych, bardzo często decydują się na wprowadzanie nowych, nieznanych  jeszcze na rynku polskim narzędzi, aby zwiększyć swoją efektywność i konkurencyjność – dodaje przedstawiciel ManpowerGroup Solutions.

Profesjonalny outsourcing to gwarancja dobrze wyszkolonego i przygotowanego do pracy zespołu pracowników, których kompetencje, motywacja oraz przygotowanie przekładają się na efekt końcowy. Oferowane rozbudowane narzędzia raportowania pozwalają osobom odpowiedzialnym za strategię sprzedaży na codzienne śledzenie wyników finansowych promowanego asortymentu z podziałem na wysokość sprzedaży poszczególnych osób. Stworzony system  raportowania daje klientom pełną kontrolę nad kosztami i efektywnością. Dodatkowym istotnym argumentem zachęcającym do stosowanie takiego rozwiązania jest także możliwość rozliczania się za tego typu usługę za sztukę lub partię wyprodukowanego czy też sprzedanego asortymentu. Pozwala to w sposób przewidywalny i precyzyjny oszacować koszty przedsiębiorcy za korzystanie ze wsparcia tego typu.

Jak wybrać dostawcę usług?
Istotną kwestią przy wyborze dostawcy outsourcingu procesów i usług jest jego doświadczenie, zasięg geograficzny jego firmy, a także struktura organizacyjna zespołu wykonującego usługę. Duży procent sprzedaży w rynku nowoczesnym jest osiągany przez szybkie, niezawodne i profesjonalne dotarcie do klienta. Konieczność zwiększania konkurencyjności oraz chęć dostosowanie poziomu kosztów do wolumenu realizowanych zadań sprawia, że coraz więcej producentów i dystrybutorów interesuje się tego typu formą dotarcia do klienta.

(źr. opr. AG za inf. ManpowerGroup)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.