Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL operatorem logistycznym ATR

DHL, przedłużył umowę z producentem samolotów turbośmigłowych ATR na globalne magazynowanie i zarządzanie zapasami części zamiennych do samolotów. Trzyletnia umowa obejmuje rozwiązanie logistyczne pod nazwą "Fast Track", która polega na globalnej dystrybucji krytycznych części zamiennych, w tym obsługę samolotów uziemionych (ang. Aircraft on Ground, AOG) z pięciu węzłów logistycznych na czterech kontynentach. Dodatkowo DHL będzie odpowiedzialny za odprawę celną części i sprzętu.

- Od 2005 r. ilość operatorów samolotów ATR wzrosła o ponad 50 proc., co sprawiło, że jesteśmy teraz obecni w ponad 90 krajach. Potrzebujemy wesprzeć ten rozwój obsługą klienta, która jest doskonale dopasowana do szczególnych wymagań linii lotniczych - powiedziała Lilian Braylé, starsza wiceprezes ds. wsparcia produktów i usług w ATR. Podpisanie umowy "Fastr Track" z DHL jest w zgodzie z logiką doskonałości obsługi.

DHL będzie wykorzystywać pięć platform logistycznych, aby zapewnić szybką dystrybucję części zamiennych, w tym centralny magazyn w Paryżu, węzły regionalne w Miami i w Singapurze, odpowiednio dla regionu Stanów Zjednoczonych oraz Azji i Pacyfiku, dodatkowo obiekty w Kuala Lumpur i w Auckland dla klientów lokalnych. Oprócz magazynowania i zarządzania zapasami, będzie także realizował krytyczne dostawy, tak zwane zamówienia AOG, dla których niezbędne są natychmiastowe działania.

Firma ATR jest klientem DHL od 2005 r. i po raz drugi przedłużyła umowę. Podpisanie nowej umowy miało miejsce w trakcie 50. pokazów lotniczych w Paryżu. Firma stała się światowym liderem w produkcji samolotów do przelotów regionalnych dla maksymalnie 90 pasażerów i jest obecna we flotach 180 operatorów na całym świecie. ATR jest przedsiębiorstwem partnerskim pomiędzy dwoma dużymi europejskimi producentami lotniczymi - Alenia Aermacchi (spółką Grupy Finmeccanica) oraz EADS.
(źr. DHL)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.