Dodaj ogłoszenie o pracy


Dwa Boeingi 747 we flocie Rabena?

Spółka Raben Sea & Air wyczarterowała dwa samoloty Boeing 747 400 F (największe z serii 747) na odcinku Katowice - Buenos Aires. Odbyło się to zlecenie jednego z klientów. Ostatecznym odbiorcą w Argentynie była duża firma z branży motoryzacyjnej. Wysyłka dotyczyła towaru o łącznej wadze 140 ton.

- Do wysłania wspomnianej przesyłki o masie 140 ton nie można było użyć standardowych samolotów rejsowych. Jedynym rozwiązaniem było wyczarterowanie dwóch maszyn Boeing 747 400 F. Pomimo, że maksymalna waga, jaką może przetransportować ten samolot, wynosi 120 ton, z powodu gęstości towaru i związanego z tym nacisku na podłogę pokładu cała partia została podzielona na dwa rejsy, po połowie na samolot. Przy współpracy z brokerem Chapman Freeborn i po uzyskaniu pozwoleń na przeloty z międzylądowaniem w Dakarze przystąpiliśmy do organizacji usługi.” – powiedział Sebastian Szlegel, Dyrektor Raben Sea & Air.

 Czartery samolotów stanowią jedną z form usług spedycji lotniczej, która pozwala na dostarczenie towarów również w sytuacjach awaryjnych. Nie zawsze mogą zostać dotrzymane warunki zarówno produkcji jak i transportu, tak aby spełnić reżimy czasowe nałożone w drodze planowania łańcuchów logistycznych, toteż tego typu usługi w świecie globalnej gospodarki mają i będą miały rację bytu. Czarter Boeing 747 400 F był dużą operacją, rzadko spotykaną w Polsce.

- Cały proces transportu od drzwi do drzwi trwał 3. dni, jednak przygotowania zajęły tydzień. Firma Raben Sea & Air potwierdziła swój profesjonalizm i zaangażowanie, realizując tę skomplikowaną i ważną wysyłkę. – powiedział Sebastian Szlegel.

(źr. Raben Sea & Air)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.