Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line rozszerza ofertę o rozwiązania intermodalne

Stena Line proponuje klientom frachtowym kolejne rozwiązania intermodalne. Klienci korzystający z tras promowych Stena Line na Morzu Północnym, otrzymują ofertę na bezpośrednie dwustronne połączenie kolejowe na trasie Poznań–Rotterdam, obsługiwane przez firmę ERS Railways.

Połączenie kolejowe Poznań–Rotterdam obsługiwane przez ERS, funkcjonuje już od roku, a w ostatnich dniach zwiększono częstotliwość odejść do 5 razy w tygodniu w każdym kierunku. Dogodna częstotliwość ułatwi firmom z Polski i Wielkiej Brytanii obustronny rozwój usług transportowych pomiędzy regionami z ogromnym potencjałem rozwoju rynku.

– Widzimy duże szanse rozwoju tego typu rozwiązań, zarówno w Wielkiej Brytanii jak i w Polsce, a także na rynkach ościennych. W Polsce wielu z naszych klientów już podjęło kroki, by dostosować swoją flotę do przewozów kolejowych. – dodaje Rob Mittelmeijer Freight Commercial Manager na obszar Morza Północnego.
Sektor przewozów frachtowych w Stena Line stale się rozwija i stanowi bardzo ważną strategicznie część działalności przedsiębiorstwa. Stena Line posiada gruntowną wiedzę na temat logistyki i zamierza rozszerzać działalność uzupełniając tradycyjne operacje portowe i przewozy morskie, o inne rozwiązania logistyczne, w tym intermodalne, co czyni Stena Line faktycznym partnerem w realizacji łańcucha dostaw.

– Z powodu rosnących kosztów opłat drogowych oraz wymogów ochrony środowiska, połączenia kolejowe na dłuższych trasach mają przed sobą bardzo dobre perspektywy. Łącząc transport intermodalny z operacjami portowymi, tworzymy idealną kombinację. – mówi Björn Petrusson, dyrektor Freight Group w Stena Line. – Chodzi o poszerzenie rynku i „przybliżenie”, poprzez rozwiązana intermodalne, naszych terminali do klientów. Na wszystkich naszych trasach obserwujemy wzrost przewozów kontenerów i naczep bez ciągników. Stąd, myśląc perspektywicznie o rozwoju całego rynku, możemy być pewni, że połączenia kolejowe i rozwiązania intermodalne będą odgrywać coraz większą rolę. –  dodaje.

(źr. Stena Line)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.