Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line rozszerza ofertę o rozwiązania intermodalne

Stena Line proponuje klientom frachtowym kolejne rozwiązania intermodalne. Klienci korzystający z tras promowych Stena Line na Morzu Północnym, otrzymują ofertę na bezpośrednie dwustronne połączenie kolejowe na trasie Poznań–Rotterdam, obsługiwane przez firmę ERS Railways.

Połączenie kolejowe Poznań–Rotterdam obsługiwane przez ERS, funkcjonuje już od roku, a w ostatnich dniach zwiększono częstotliwość odejść do 5 razy w tygodniu w każdym kierunku. Dogodna częstotliwość ułatwi firmom z Polski i Wielkiej Brytanii obustronny rozwój usług transportowych pomiędzy regionami z ogromnym potencjałem rozwoju rynku.

– Widzimy duże szanse rozwoju tego typu rozwiązań, zarówno w Wielkiej Brytanii jak i w Polsce, a także na rynkach ościennych. W Polsce wielu z naszych klientów już podjęło kroki, by dostosować swoją flotę do przewozów kolejowych. – dodaje Rob Mittelmeijer Freight Commercial Manager na obszar Morza Północnego.
Sektor przewozów frachtowych w Stena Line stale się rozwija i stanowi bardzo ważną strategicznie część działalności przedsiębiorstwa. Stena Line posiada gruntowną wiedzę na temat logistyki i zamierza rozszerzać działalność uzupełniając tradycyjne operacje portowe i przewozy morskie, o inne rozwiązania logistyczne, w tym intermodalne, co czyni Stena Line faktycznym partnerem w realizacji łańcucha dostaw.

– Z powodu rosnących kosztów opłat drogowych oraz wymogów ochrony środowiska, połączenia kolejowe na dłuższych trasach mają przed sobą bardzo dobre perspektywy. Łącząc transport intermodalny z operacjami portowymi, tworzymy idealną kombinację. – mówi Björn Petrusson, dyrektor Freight Group w Stena Line. – Chodzi o poszerzenie rynku i „przybliżenie”, poprzez rozwiązana intermodalne, naszych terminali do klientów. Na wszystkich naszych trasach obserwujemy wzrost przewozów kontenerów i naczep bez ciągników. Stąd, myśląc perspektywicznie o rozwoju całego rynku, możemy być pewni, że połączenia kolejowe i rozwiązania intermodalne będą odgrywać coraz większą rolę. –  dodaje.

(źr. Stena Line)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.