Dodaj ogłoszenie o pracy


SPHINX - porozumienie 7 producentów i FM Logistic

Milion palet rocznie, wartość obrotów magazynowych wynosząca 1,4 mld EUR, powierzchnia 100 tys. m²  i siedmiu producentów skupionych pod tym samym dachem – oto skala przedsięwzięcia pod szyldem FM Logistic, które zorganizowane zostało na platformie Longueil-Sainte-Marie we współpracy z klientami takimi jak Maison du Café, Pastacorp Lustucru, Heinz, Intersnack, Nutrimaine Banania, Kimberly-Clark oraz Kellogg’s.

Celem porozumienia SPHINX jest zgromadzenie zamówień od producentów, które składałyby się z kompatybilnych wyrobów gotowych przeznaczonych do rozprowadzenia w ramach tej samej sieci dystrybucji, ze wspólnym punktem wyjazdu i odbioru, w celu optymalizacji transportu oraz umożliwienia zwiększenia częstotliwości dostaw do magazynów dystrybucji. Poprzez kursowanie z pełnym załadunkiem (38 palet) FM Logistic umożliwi również swoim klientom zmniejszenie oddziaływania na środowisko.

FM Logistic umożliwiło oraz przyspieszyło wdrożenie tego projektu, zwłaszcza poprzez zapewnienie platformy dla wielu klientów jednocześnie oraz dzielenie się swoją wiedzą specjalistyczną, a także dzięki wykorzystaniu strategii inżynieryjnej, która posłużyła do stworzenia zintegrowanego budynku. Wystarczyło zaledwie 16 miesięcy, żeby platforma Longueil-Sainte Marie zwiększyła swoje rozmiary oraz, aby powstał kolejny budynek w odległości 25 km, który umożliwił dokończenie rozbiórek i przeróbek koniecznych do tego, żeby pod jednym dachem skupić 7 producentów, co było warunkiem wstępnym powodzenia idei współpracy.

- Zastosowanie tego rozwiązania dla pięciu dystrybutorów, którzy obecnie reprezentują 30 punktów dostaw, przy zwiększeniu częstotliwości dostaw 2,5 raza, pozwoliło na zmniejszenie zapasów o 20 do 30 proc. u dystrybutora, a także zmniejszyło obszar konieczny do załadunku o ponad 30 proc. - wyjaśnia Laure Dezaunay, kierownik Łańcucha Dostaw Intersnack.

Porozumienie - SPHINX - firm z branży przetwórstwa żywności jest wynikiem badań przeprowadzonych przez FM Logistic w 2001 r. Pomysł sprawdza się z powodzeniem dzięki temu, że „każda strona dzieli się swoimi umiejętnościami i doświadczeniem, a także pracą zespołów, nie wliczając w to zespołu, który czuwa nad przepływami logistycznymi” - wyjaśnia Arnaud Auffret kierownik Łańcucha Dostaw Kellogg’s.

(źr. FM Logistic)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.