Dodaj ogłoszenie o pracy


Zawodowi entuzjaści na LogDays 2013

Jak mediować z przewoźnikiem, kiedy towar dociera w złym stanie do odbiorcy? W jaki sposób przekonać zarząd do inwestycji w logistykę, na której zyska cała firma? Czy można ograniczyć wypadki w magazynie, inwestując w nowoczesne systemy do zarządzania flotą wózków widłowych? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań uzyskali uczestnicy drugiej edycji Ogólnopolskich Warsztatów Szefów Logistyki LogDays, które w tym roku odbyły się 15 i 16 maja w urokliwym Pałacu Wąsowo pod Poznaniem.

16 tematów warsztatów, spośród których uczestnicy wybierali 10 najbardziej odpowiadających ich codziennym wyzwaniom zawodowym – taką formułę przyjęli organizatorzy LogDays, redakcje czasopism „Logistyka a Jakość” i „Nowoczesny Magazyn”. Wśród nich zagadnienia związane z funkcjonowaniem magazynu, organizacją transportu, jak i nowoczesnymi rozwiązaniami, które pozwalają zapewnić bezpieczeństwo pracowników w magazynie oraz zwiększyć wydajność ich pracy. A wszystko to przy wykorzystaniu praktycznych pokazów i konkretnych zadań do rozwiązania.

Nad przedstawieniem swojego pomysłu w 60 sekund menedżerowie logistyki pracowali z Michałem Pajdakiem, trenerem biznesowym Hegelberg Consulting. Prezentowana przez niego metoda – elevator pitch – to rozwiązanie które, menedżerowie logistyki, znający wartość czasu przyjęli z dużym zainteresowaniem. A co w przypadku, kiedy swój pomysł menedżer logistyki musi przedstawić zarządowi? Bartosz Jacyna i Łukasz Musialski z Logisys przećwiczyli z uczestnikami LogDays sposoby skutecznej komunikacji działu logistyki z zarządem. – Kluczem do sukcesu jest kolejność argumentów, która musi uwzględniać perspektywę zarządu, czyli zysk, bezpieczeństwo biznesu i utrzymanie relacji ze zdobytymi klientami – podsumowuje Bartosz Jacyna. Jak być liderem, jakie są wyzwania współczesnego przywództwa, jak „zapalić” dział, którym się kieruje do efektywnej i satysfakcjonującej pracy? O tych problemach dyskutowała z uczestnikami warsztatów Dorota Raben. Z koeli Wojciech Zaręba, dyrektor Pionu Operacyjnego w Centrum Dystrybucyjnym Kaufland w Woli Krzysztoporskiej poprowadził warsztat nt. budowania zespołu i polityki wynagradzania. Konkretne zadanie, z wykorzystaniem zdolności manualnych uczestników w zakresie tworzenia figur z papieru, ale co ważniejsze – z wykorzystaniem ich zdolności podejmowania trafnych decyzji – pozwoliło pokazać, w jaki sposób przydzielać zadania w zespole, aby osiągnąć sukces. Emilia Gawryluk, trener i członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki, zaprezentowała sprawdzone techniki negocjacji kontraktów z przewoźnikami i dostawcami. A że dotrzymywanie warunków kontraktu stanowi dla niektórych kontrahentów problem – to Katarzyna Kamińska i Marceli Kwaśniewski, mediatorzy z Polskiego Centrum Mediacji przetrenowali z menedżerami sposoby osiągania porozumienia między stronami. Okazało się, ku zaskoczeniu wszystkich obecnych na warsztacie, że mediacja pozwala na wyjście zwycięsko z imapasu obu stronom konfliktu – bez względu na to jak bardzo zaogniony jest konflikt.

Wisienką na LogDays-owym torcie były pierwszego dnia Podchody kreatywne. Zespół z Concordia Design konkretnymi zadaniami rozwijał kreatywność uczestników, definiował rolę każdej z osób w zespole i kompetencje menedżerskie, a także uczył wyzwalać synergię w codziennej pracy.

Doskonalenie kompetencji miękkich menedżerów logistyki to bardzo ważny element formuły LogDays, ale nie jedyny. Drugi składnik przepisu organizatorów na inspirujące spotkanie to warsztaty doskonalące kompetencje twarde. Dawid Doliński, specjalista z zakresu zarządzania zapasami i magazynowania Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu opowiedział o technikach zarządzania zapasami, które poprawiają wynik finansowy całej firmy. Jacek Pacholik, Marek Wierzbicki, eksperci BinCode – mówili również o zarządzaniu, ale stokiem w specyficznych przypadkach obrotu towarowego. O tym jak trafnie ocenić dostawców i tym samym przyczynić się do redukcji kosztów w łańcuchu dostaw uczestnicy LogDays dowiedzieli się od Tomasza Dworczaka, specjalisty-praktyka w zakresie optymalizacji procesów logistycznych Grupy ODiTK. Robert Lubandy, doradca logistyczny Lubandy.Logistic. Services, wprowadził wszystkich w tajniki metodyki Balaced Scorecard (zrównoważone karty wyników) dla oddziałów logistyki. Wyzwanie logistyczne na rynku wschodnim? Anna Żurek i Arkadiusz Żurek z Instytutu INTL opowiedzieli o faktach i mitach, z jakimi są kojarzone rynki wschodnie, w tym: Rosja, Białoruś i Ukraina i dlaczego warto tam inwestować. Jak skutecznie planować, nadzorować i rozliczać proces dostawy towaru? O wsparciu, jakie pracownikowi działu logistyki daje nowoczesna technologia mówił Patryk Grzelak, dyrektor zarządzający InterLAN. Do ilu zdarzeń drogowych rocznie dochodzi we flocie transportowej firmy i jakie są ich konsekwencje? Czy udałoby się ich uniknąć, gdyby kierowcy jeździli ostrożniej? Tomasz Ziemba z JakaJazda.pl zaprezentował rozwiązanie, które dla swoich flot pojazdów z powodzeniem zastosowali już menedżerowie w USA i Wielkiej Brytanii, a które w prosty sposób pozwala monitorować jazdę kierowców. Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska, pokazał z kolei możliwości optymalizacji zarządzania flotą wózków widłowych i zapewnienie bezpieczeństwa w magazynie przy zastosowaniu narzędzi Fleet Data Services. Na bezpieczeństwo pracy operatora wózka widłowego wpływa także właściwy dobór opon do pojazdu i miejsca pracy, o czym przekonał uczestników Rafał Gryganiec z Solideal Polska. Piotr Bzowski, dyrektor ds. najmu i rozwoju w Polsce PointPark Properties przybliżył korzyści płynące z podjęcia decyzji o budowie energooszczędnych obiektów przemysłowo-magazynowych.

II Ogólnopolskie Warsztaty Szefów Logistyki jeden z uczestników podsumował hasłem: LOGIka z mądrością się STYKA, gdy na LogDays elita logistyków się spotyka. Aby sprostać wysokim wymaganiom uczestników organizatorzy już rozpoczęli przygotowania do kolejnej edycji LogDays.

Pracujwlogistyce.pl był patronem medialnym wydarzenia.

(źr. red. "Logistyka a Jakość” i „Nowoczesny Magazyn”)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.