InPost (największy niezależny operator pocztowy, należący do Grupy Integer.pl) już po raz czwarty zwyciężył w międzynarodowym konkursie World Mail Awards. Tym razem spółka zatriumfowała w kategorii ‘Obsługa Klienta’, wygrywając z takimi firmami, jak: Singapore Post oraz LibanPost. Uroczysta gala wieńcząca 14. edycję World Mail Awards 2013 odbyła się 5 czerwca w Madrycie.
W ramach World Mail Awards 2013 światowej sławy eksperci docenili spółkę InPost za intuicyjny i łatwy w obsłudze system zautomatyzowanych terminali paczkowych, dokładnie odpowiadający na potrzeby klientów.
- InPost skutecznie wyprzedza konkurentów światowych, jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania dostarczania przesyłek. Już teraz coraz więcej międzynarodowych partnerów czerpie z naszego doświadczenia i know-how – bo w tej branży maszyny to tylko część sukcesu. Dla dynamicznego rozwoju kluczowa jest także znajomość rynku e-commerce i preferencji konsumentów – czym niejednokrotnie wygrywamy. To właśnie dlatego możemy rozwijać sieć Paczkomatów InPost tak szybko i efektywnie – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Spółka InPost do tej pory trzykrotnie została nagrodzona w międzynarodowym konkursie World Mail Awards: w 2011 roku w kategoriach: ‘E-commerce’ oraz ’Innowacje’, natomiast w 2010 w kategorii ‘Wzrost’.
Międzynarodowa ekspansja Paczkomatów InPost rozpoczęła się w 2011 roku – obecnie urządzenia te działają w 14 krajach w różnych modelach (pod marką własną lub partnera): m.in. w: Arabii Saudyjskiej, Australii, Chile, Irlandii, na Cyprze, Litwie, Łotwie, Słowacji i Ukrainie, w Estonii, Czechach, Polsce, Rosji i Wielkiej Brytanii. W marcu 2013 Grupa Integer.pl zainicjowała działalność paczkomatów na Ukrainie. Równolegle spółka podpisała umowę na wyłączność z InTime, wiceliderem słowackiego rynku kurierskiego w sektorze B2C oraz IN TIME – wiodącym graczem na czeskim rynku kurierskim B2B. Pod koniec kwietnia 2013 Grupa Integer.pl weszła z Paczkomatami na rynek brytyjski. Łączony model biznesowy - oparty na otwartej współpracy z partnerami, połączonej z aktywną sprzedażą własną – będzie wdrażany na kolejnych rynkach, na których rozwijana będzie sieć urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek. Plany w tym zakresie na 2013 rok obejmą – poza Wielką Brytanią - m.in. Francję, Węgry, Turcję, Norwegię i Szwecję, a całościowo inwestycje w rozwój sieci szacowane są nawet na miliard euro w ciągu 5 lat. Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch lat Paczkomaty mogą pojawić się również w obu Amerykach, a potem także w Azji.
(źr. Integer.pl)