Dodaj ogłoszenie o pracy


Pall-Ex Polska zdobywa kolejnych partnerów w Polsce

Pall-Ex Polska, międzynarodowa sieć dystrybucji ładunków paletowych, która w sierpniu br. planuje rozpoczęcie działalności na polskim rynku, podpisała kolejne umowy o współpracy z przewoźnikami.  Do polskiej sieci Pall-Ex dołączyły dwie firmy o zupełnie innej skali działania: DTS Express, firma rodzinna z woj. warmińsko-mazurskiego oraz zatrudniająca 100 pracowników spółka FF Fracht z woj. dolnośląskiego.

Pall-Ex to międzynarodowa sieć dystrybucji założona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii. Model biznesowy firmy opiera się na współpracy z niezależnymi, lokalnymi firmami transportowymi różnej wielkości – tzw. partnerami regionalnymi. Samodzielnie kształtują oni politykę cenową i decydują o tym czy dany ładunek przewieźć pod własną marką czy też we współpracy z innymi partnerami regionalnymi zrzeszonymi w sieci Pall-Ex.

DTS Express i FF Fracht dołączyły do grona ponad 200 firm współpracujących z Pall-Ex w 5 krajach Europy.
- Na całym świecie Pall-Ex współpracuje z zarówno małymi rodzinnymi firmami, jak i dużymi operatorami logistycznymi, zapewniając im możliwość pozyskiwania nowych zleceń. Taką strategię realizujemy także w Polsce, czego dowodem jest przykład firm DTS Express i FF Fracht. To firmy o zupełnie różnej skali działania - mówi Karolina Gil, Dyrektor ds. Sprzedaży w Pall-Ex Polska.

DTS Express to rodzinna firma transportowa działająca od 2007 roku w województwie warmińsko – mazurskim. Świadczy usługi z zakresu spedycji, transportu całopojazdowego i drobnicowego oraz wynajmu powierzchni magazynowych. Firma przewozi około 80 palet dziennie do 50 różnych punktów.  – Dołączyliśmy do sieci Pall-Ex ponieważ chcieliśmy współpracować z siecią, która daje nam możliwości rozwoju – mówi Marcin Stawkowski, właściciel DTS Express. – Prognozujemy, że dzięki współpracy z Pall-Ex Polska znacznie zwiększymy wolumen przewożonych ładunków na paletach, co automatycznie przełoży się na nasze zyski. Spodziewamy się również, że uczestnictwo w sieci pomoże nam przetrwać niekorzystną koniunkturę i zminimalizować negatywny wpływ wysokich cen paliw, opłat drogowych i mniejszej liczby zleceń na kondycję firmy. – dodaje.

Drugą firmą transportową, która zdecydowała się na współpracę z Pall-Ex Polska jest FF Fracht Sp. z o.o. z woj. dolnośląskiego. Firma działa na rynku transportowym od 1992 roku, a przewozy na paletach realizuje od 9 lat. FF Fracht świadczy usługi z zakresu transportu drogowego, ponadgabarytowego, lotniczego, morskiego, logistyki mebli czy wynajmu powierzchni magazynowych. Zatrudnia obecnie 100 pracowników i posiada flotę 60 pojazdów spełniających normy emisji spalin EURO 5 i EURO 6.– Zdecydowaliśmy się na współpracę z Pall-Ex Polska ze względu na wymagania rynku. Obecnie przewozimy około 80 palet miesięcznie, ale zauważyliśmy, że nasi klienci mają tendencje do zmniejszania ilości przetrzymywanego towaru oraz zwiększania zapotrzebowania na dostawy Just in Time. – mówi Barbara Racz, Dyrektor Oddziału FF Fracht Sp. z o.o. we Wrocławiu. – Realizacja większej liczby takich transportów na własną rękę okazałaby się dla nas mało opłacalna, dlatego zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z siecią dystrybucyjną, która specjalizuje się w transporcie drobnicowym – dodaje.

W sieci Pall-Ex w pięciu krajach Europy działa ponad 200 niezależnych Partnerów Regionalnych, którzy rocznie realizują transporty ponad 3 milionów palet. Do 2015 roku firma przewiduje uruchomienie oddziałów w 15 krajach na Starym Kontynencie, m.in. w Turcji, w Niemczech, w krajach Beneluksu, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu nawet małe, lokalne firmy transportowe będą mogły realizować przewozy międzynarodowe.

W Polsce sieć rozpoczęła działalność w ubiegłym roku, w sierpniu br. planuje realizację pierwszych przewozów.

(źr. Pall-Ex)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.