Dodaj ogłoszenie o pracy


Trans Polonia - poprawa w transporcie drogowym

Grupa Kapitałowa Trans Polonia S.A. specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, w I kwartale 2013 roku wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 8.751 tys. zł.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 322 tys. zł, natomiast EBITDA - 911 tys. zł. Wymienione wyniki są niższe w porównaniu do wyników z analogicznego okresu roku poprzedniego, w którym to Trans Polonia osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 11.609 tys. zł, zysk na działalności operacyjnej w wysokości 676 tys. zł, a EBITDA - 1.172 tys. zł.

Należy zauważyć, że na rekordowo wysokie wyniki pierwszego kwartału 2012 duży wpływ miały wyższe niż obecnie przychody segmentu - transport intermodalny, które w tamtym okresie charakteryzowały się jeszcze wysoką rentownością. W kolejnych kwartałach 2012 roku, wielkość i częstotliwość ładunków przewożonych transportem intermodalnym uległa zmniejszeniu, co miało znaczący wpływ na niesatysfakcjonującą rentowność segmentu w całym roku 2012.

Znacząco poprawiły się wyniki finansowe podstawowej działalności Grupy, jaką jest transport drogowy szerokiej gamy produktów zarówno chemicznych, jak również płynnych produktów spożywczych przewożonych w naczepach-cysternach i tankkontenerach oraz produktów spożywczych stałych  przewożonych w naczepach-chłodniach. Przychody segmentu - transport drogowy wzrosły w pierwszy kwartale bieżącego roku o 12 proc. i osiągnęły poziom 8.514 tys. zł. Wynik operacyjny segmentu (EBIT) w I kwartale 2013r. był ponad dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tak dobre wyniki udało się osiągnąć pomimo niewielkich przychodów z transportu drogowego asfaltów, gdzie ze względu na niskie temperatury oraz długo utrzymujące się zimowe warunki pogodowe w minionym kwartale, liczba wykonanych zleceń transportowych w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku była znacząco mniejsza niż w latach ubiegłych.

- Wyraźnie dostrzegamy wzmożone zapotrzebowanie na usługi transportu drogowego - głównie płynnych oraz suchych ładunków spożywczych . Tym samym pojawia się potrzeba  zakupu kolejnych partii nowych ciągników siodłowych, naczep-cystern i naczep-chłodni do obsługi tych obszarów w bieżącym roku – zaznacza Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A. Należy podkreślić, iż w minionym kwartale zaobserwowaliśmy również znacząca poprawę efektywności jednostek własnych. Zakupione w ostatnich dwóch latach w ramach programu inwestycyjnego jednostki transportowe uzyskują wyższe rentowności w porównaniu do minionych okresów.
Zysk netto Grupy na koniec pierwszego kwartału 2013 roku wyniósł 76 tys. zł. - Poza zdarzeniami wymienionymi powyżej, negatywny wpływ na jego wysokość miała wycena bilansowa, w szczególności zobowiązań leasingowych. Z uwagi na wzrost średniego kursu podanego przez Narodowy Bank Polski na dzień 31.03.2013 w stosunku do kursu z ostatniego dnia roku obrotowego, powstała strata na różnicach kursowych, która zaksięgowana została w koszty finansowe. W pierwszym kwartale 2012 roku zanotowano odwrotną sytuację mająca dodatni wpływ na wynik netto okresu – podkreśla Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia S.A.

(źr. Trans Polonia)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.