Polska Grupa Pocztowa specjalizuje się w usługach dla klientów biznesowych. W związku z częściową demonopolizacją usług pocztowych, firma wdrożyła nową strategię rozwoju. Celem jest zwiększenie wartości sprzedaży i udziałów w rynku pocztowym. W 2011 roku przychody ze sprzedaży usług pocztowych PGP wyniosły 22,7 mln zł, a w 2012 przekroczyły 27 mln zł. W 2013 roku spółka planuje zwiększyć wynik o 50 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
Swoją konkurencyjność PGP buduje inwestując w nowe technologie. Na ten cel spółka przeznaczyła w ostatnich latach ponad 8 mln zł a porównywalna kwota planowana jest na ten rok. Polska Grupa Pocztowa uruchamia nową usługę zarządzania e-kancelarią, czyli wirtualne archiwum korespondencji. To kolejna po e-fakturze elektroniczna usługa pocztowa w ofercie PGP – rynek tradycyjnych usług pocztowych z roku na rok będzie się kurczył, a w jego miejsce pojawiać się będą nowe e-usługi. Tego procesu nie da się zatrzymać, dlatego nowych usług jak e-faktura czy e-kancelaria w naszej ofercie będzie przybywać, bo to jest przyszłość rynku pocztowego – mówi Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Pocztowej S.A.
Operator wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze, a cały przebieg obsługi korespondencji wspomagany jest przez system informatyczny, który umożliwia śledzenie przesyłek i gwarantuje ich bezpieczeństwo. W celu usprawnienia procesu doręczeń korespondencji Polska Grupa Pocztowa do końca roku planuje uruchomienie 100 awizomatów, urządzeń służących do odbioru przesyłek rejestrowanych w przypadku nieobecności adresata w chwili doręczenia. Usługa kierowana jest do osób, które prowadzą aktywny tryb życia i nie chcą być ograniczane godzinami pracy placówek pocztowych. Maszyny zlokalizowane będą na stacjach benzynowych oraz parkingach przy centrach handlowych i supermarketach, co zapewni całodobową dostępność i bezpieczeństwo usługi.
Do wzrostu przychodów sprzedaży ma się przyczynić także rozwój usług z zakresu obsługi korespondencji rejestrowanej, w tym pozyskanie nowych firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych klientach, ponieważ głównym barierą w dotarciu do średnich i małych firm był monopol na przesyłki do 50 gramów. Nie mieliśmy możliwości konkurowania z narodowym operatorem ze względu na wysokie ceny, które narzucało na nas prawo pocztowe. Teraz, gdy ta część rynku została uwolniona, chcemy powalczyć także o udziały w rym rynku – dodaje Leszek Żebrowski.
Polska Grupa Pocztowa przewiduje, że nowa oferta produktowa umożliwi firmie zwiększenie udziałów w rynku i pozytywnie wpłynie na wynik finansowy firmy.
(źr. Poczta Grupa Pocztowa)