Dodaj ogłoszenie o pracy


PGP buduje sieć awizomatów

Polska Grupa Pocztowa specjalizuje się w usługach dla klientów biznesowych. W związku z częściową demonopolizacją usług pocztowych, firma wdrożyła nową strategię rozwoju. Celem jest zwiększenie wartości sprzedaży i udziałów w rynku pocztowym. W 2011 roku przychody ze sprzedaży usług pocztowych PGP wyniosły 22,7 mln zł, a w 2012 przekroczyły  27 mln zł. W 2013 roku spółka planuje zwiększyć wynik o 50 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Swoją konkurencyjność PGP buduje inwestując w nowe technologie. Na ten cel spółka przeznaczyła w ostatnich latach ponad 8 mln zł a porównywalna kwota planowana jest na ten rok. Polska Grupa Pocztowa uruchamia nową usługę zarządzania e-kancelarią, czyli wirtualne archiwum korespondencji. To kolejna po e-fakturze elektroniczna usługa pocztowa w ofercie PGP – rynek tradycyjnych usług pocztowych z roku na rok będzie się kurczył, a w jego miejsce pojawiać się będą nowe e-usługi. Tego procesu nie da się zatrzymać, dlatego nowych usług jak e-faktura czy e-kancelaria w naszej ofercie będzie przybywać, bo to jest przyszłość rynku pocztowego – mówi Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Pocztowej S.A.

Operator wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze, a cały przebieg obsługi korespondencji wspomagany jest przez system informatyczny, który umożliwia śledzenie przesyłek i gwarantuje ich bezpieczeństwo. W celu usprawnienia procesu doręczeń korespondencji Polska Grupa Pocztowa do końca  roku planuje uruchomienie 100 awizomatów, urządzeń służących do odbioru przesyłek rejestrowanych w przypadku nieobecności adresata w chwili doręczenia. Usługa kierowana jest do osób, które prowadzą aktywny tryb życia i nie chcą być ograniczane godzinami pracy placówek pocztowych. Maszyny zlokalizowane będą na stacjach benzynowych oraz parkingach przy centrach handlowych i supermarketach, co zapewni całodobową dostępność i bezpieczeństwo usługi.

Do wzrostu przychodów sprzedaży ma się przyczynić także rozwój usług z zakresu obsługi korespondencji rejestrowanej, w tym pozyskanie nowych firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych klientach, ponieważ głównym barierą w dotarciu do średnich i małych firm był monopol na przesyłki do 50 gramów. Nie mieliśmy możliwości konkurowania z narodowym operatorem ze względu na wysokie ceny, które narzucało na nas prawo pocztowe. Teraz, gdy ta część rynku została uwolniona, chcemy powalczyć także o udziały w rym rynku – dodaje Leszek Żebrowski.
Polska Grupa Pocztowa przewiduje, że nowa oferta produktowa umożliwi firmie zwiększenie udziałów w rynku i pozytywnie wpłynie na wynik finansowy firmy.

(źr. Poczta Grupa Pocztowa)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.