Dodaj ogłoszenie o pracy


PGP buduje sieć awizomatów

Polska Grupa Pocztowa specjalizuje się w usługach dla klientów biznesowych. W związku z częściową demonopolizacją usług pocztowych, firma wdrożyła nową strategię rozwoju. Celem jest zwiększenie wartości sprzedaży i udziałów w rynku pocztowym. W 2011 roku przychody ze sprzedaży usług pocztowych PGP wyniosły 22,7 mln zł, a w 2012 przekroczyły  27 mln zł. W 2013 roku spółka planuje zwiększyć wynik o 50 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Swoją konkurencyjność PGP buduje inwestując w nowe technologie. Na ten cel spółka przeznaczyła w ostatnich latach ponad 8 mln zł a porównywalna kwota planowana jest na ten rok. Polska Grupa Pocztowa uruchamia nową usługę zarządzania e-kancelarią, czyli wirtualne archiwum korespondencji. To kolejna po e-fakturze elektroniczna usługa pocztowa w ofercie PGP – rynek tradycyjnych usług pocztowych z roku na rok będzie się kurczył, a w jego miejsce pojawiać się będą nowe e-usługi. Tego procesu nie da się zatrzymać, dlatego nowych usług jak e-faktura czy e-kancelaria w naszej ofercie będzie przybywać, bo to jest przyszłość rynku pocztowego – mówi Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Pocztowej S.A.

Operator wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze, a cały przebieg obsługi korespondencji wspomagany jest przez system informatyczny, który umożliwia śledzenie przesyłek i gwarantuje ich bezpieczeństwo. W celu usprawnienia procesu doręczeń korespondencji Polska Grupa Pocztowa do końca  roku planuje uruchomienie 100 awizomatów, urządzeń służących do odbioru przesyłek rejestrowanych w przypadku nieobecności adresata w chwili doręczenia. Usługa kierowana jest do osób, które prowadzą aktywny tryb życia i nie chcą być ograniczane godzinami pracy placówek pocztowych. Maszyny zlokalizowane będą na stacjach benzynowych oraz parkingach przy centrach handlowych i supermarketach, co zapewni całodobową dostępność i bezpieczeństwo usługi.

Do wzrostu przychodów sprzedaży ma się przyczynić także rozwój usług z zakresu obsługi korespondencji rejestrowanej, w tym pozyskanie nowych firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych klientach, ponieważ głównym barierą w dotarciu do średnich i małych firm był monopol na przesyłki do 50 gramów. Nie mieliśmy możliwości konkurowania z narodowym operatorem ze względu na wysokie ceny, które narzucało na nas prawo pocztowe. Teraz, gdy ta część rynku została uwolniona, chcemy powalczyć także o udziały w rym rynku – dodaje Leszek Żebrowski.
Polska Grupa Pocztowa przewiduje, że nowa oferta produktowa umożliwi firmie zwiększenie udziałów w rynku i pozytywnie wpłynie na wynik finansowy firmy.

(źr. Poczta Grupa Pocztowa)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.