Dodaj ogłoszenie o pracy


Trans Polonia potwierdza 5 proc. wzrost przychodów za 2012 r.

Spółka akcyjna Trans Polonia specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, w okresie całego roku 2012 wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 49.509 tys. zł.  To 5  proc. wzrost w stosunku do roku 2011, w którym to przychody wyniosły 46.931 tys. zł. To kolejny rok z utrzymaniem dodatniej dynamiki sprzedaży dla Spółki, jak również efekt konsekwentnej strategii rozwoju biznesu, w tym implementacji nowych rozwiązań w obszarze logistyki, zrealizowanego programu inwestycyjnego oraz dynamicznych interakcji z rynkiem.
Ogólny wzrost przychodów jest cały czas wspierany przez przychody z usług transportu drogowego -  dominującego segmentu Grupy. Ten sposób świadczenia usług pozostaje nadal podstawowym sposobem transportu i logistyki płynnych ładunków chemicznych, a także ładunków spożywczych w cysternach oraz spożywczych przewożonych w temperaturze kontrolowanej.
-  Oprócz transportu drogowego, w minionym roku świadczyliśmy w szerszym zakresie usługi transportu intermodalnego, co umożliwiło nam transport większych ilości ładunków w stosunku do lat ubiegłych. Wieloletnie doświadczenie z zakresu logistyki płynnych chemikaliów wykorzystaliśmy do wdrożenia nowych usług z zakresu transportu płynnych surowców spożywczych w cysternach i tank kontenerach oraz produktów spożywczych przewożonych w temperaturze kontrolowanej w naczepach-chłodniach – informuje Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.
Genezą słabszych wyników finansowych była ujemna rentowność transportu intermodalnego. Na wynikach GK Trans Polonia S.A. zaważył fakt, że ponoszone przez Spółkę koszty stałe zaangażowania w ten segment działalności nie były równoważone przez regularne potoki ładunków, co spowodowało gorszy niż w zeszłym roku wynik operacyjny tego segmentu. Podjęte działania zmierzające do uelastycznienia struktury kosztów w tym segmencie, miały na celu poprawę rentowności w roku 2013, nawet jeśli miałoby się to przejściowo odbić na wyhamowaniu dynamiki wzrostu udziału tego segmentu w całej działalności Grupy.
Inwestycje
Rok 2012 był dla Spółki rokiem rozwoju organicznego. Poprawa przychodów w stosunku do poprzedniego roku 2011 roku w transporcie drogowym była możliwa dzięki przeprowadzonym inwestycjom w specjalistyczne jednostki transportowe, dedykowane do przewozu ładunków chemicznych i spożywczych, czyli ciągniki siodłowe, naczepy-cysterny, naczepy-podwozia do przewozu tank kontenerów oraz naczepy chłodnie.
Kierunki rozwoju
W roku 2013 Trans Polonia S.A. będzie koncentrować się na innowacyjnym rozwoju oraz  systematycznym rozszerzaniu wachlarza usług, skupiając się nie tylko na fundamentalnym profilu działalności jakim jest transport drogowy mas bitumicznym oraz chemii płynnej, ale również na rozwoju logistyki ciekłych produktów spożywczych, transporcie chłodniczym w kontrolowanej temperaturze oraz transporcie intermodalnym. W kolejnych latach Spółka planuje kolejne inwestycje w specjalistyczny sprzęt. W dalszym ciągu poszukiwane będą możliwości przewozowe na rynku wschodnim, gdzie widoczne jest duże zapotrzebowanie na usługi transportowe towarów niebezpiecznych ADR.
(źr. Trans Polonia S.A.)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.