Dodaj ogłoszenie o pracy


Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna – w oczekiwaniu na wyniki finału!

15 marca w auli Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu spotkali się najlepsi młodzi logistycy z całego kraju. 65 uczniów techników logistycznych i spedycyjnych rywalizowało w finale V Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej o indeks Wyższej Szkoły Logistyki, staże i praktyki w renomowanych firmach oraz wiele cennych nagród rzeczowych.
Nie skończyli jeszcze szkoły średniej, a już wcielali się w rolę głównego logistyka – na tym polegało jedno z pięciu olimpijskich zadań. Każdy finalista, jako logistyk przedsiębiorstwa produkcyjnego musiał zaprojektować magazyn - dokonać stosownych obliczeń by określić jego pojemność, wielkość i wyznaczyć optymalną lokalizację. Zadania finałowe to prawdziwe wyzwanie: dwa pytania problemowe, dwa testowe i zdaniem wielu najtrudniejszy, sprawdzian znajomości słownictwa logistycznego w języku obcym. Warto jednak podjąć się tej próby. Na zwycięzców olimpiady, czyli uczniów, którzy w ciągu 150 minut finału, najlepiej poradzą sobie z zadaniami, czekają bezpłatne studia w WSL. Już dziś interesują się nimi pracodawcy, rezerwując dla tych najlepszych miejsca praktyk i staży.
- Młodzi ludzie, których gościmy dziś w WSL to prawdziwe talenty. Pokonali ponad 7 tys. konkurentów z całego kraju – mówi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Logistyki. Nasza uczelnia  od lat konsekwentnie wspiera uczniów i nauczycieli w rozwijaniu logistycznych pasji, efekty tej wielowymiarowej współpracy przekładają się na rosnące z roku na rok zainteresowanie olimpiadą i coraz wyższy poziom wiedzy uczestników.

Do pierwszego etapu V edycji olimpiady przystąpiło 7052 uczestników z 265 szkół. Test wiedzy logistycznej najlepiej rozwiązało 732 uczniów, którzy w grudniu spotkali się ponownie, w drugim, okręgowym etapie turnieju. Od ogłoszenia wyników, finaliści mieli 3 miesiące by przygotować się do ostatniego starcia.  Najlepszą dwudziestkę gościć będziemy 19 kwietnia podczas uroczystości ogłoszenia wyników i rozdania nagród.

Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna organizowana przez Wyższą Szkołę Logistyki z Poznania to jedyny w Polsce turniej tematyczny z dziedziny logistyki, którego laureaci i finaliści są zwolnieni z etapu pisemnego egzaminu  zawodowego, w szkołach kończących się uzyskaniem zawodu: technika logistyka lub technika spedytora. Pierwsza edycja, w której udział wzięło 1835 uczestników, odbyła się w 2008 roku. Celem olimpiady jest przede wszystkim pobudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów szkół średnich i policealnych problematyką logistyczną,  popularyzowanie specjalistycznego i praktycznego szkolnictwa wyższego oraz podnoszenie jakości programów nauczania przedmiotów logistycznych w szkołach ponadgimnazjalnych.
Honorowy Patronat nad turniejem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej. Patronat Merytoryczny sprawują: Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne.
Sponsorem Strategicznym V Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej jest Quantum Software SA. Sponsorzy Złoci: Dachser, DPD Polska, TimoCom, PPUH Agrobex. Sponsorzy Srebrni: JAS-FBG, Polski Komitet Narodowy EPAL, STILL, Volkswagen Poznań.
Patronat medialny nad olimpiadą objęły: „Logistyka”, „Nowoczesny Magazyn”, „Logistyka a Jakość”, „TSL Biznes”, „Polska Gazeta Transportowa”, „Warehouse Monitor”, „Top Logistyk”, „Magazynowanie i Dystrybucja”, „Eurologistics”,  Pracujwlogistyce.pl, Forumtransportu.pl, DobraLogistyka.pl, Spedycje.pl, etransport.pl, LOG24.pl, dlaStudenta.pl, studentnews.pl, Kierunki.net, Edukacja.net, Studenci.net, dlaStudenta.pl oraz Radio Planeta.fm.

 

(źr. WSL)

 

 


Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.