Firma kurierska UPS i firma Live Nation Entertainment, w skład której wchodzi również Ticketmaster, światowy lider w sprzedaży biletów, ogłosiły zawarcie wieloletniej umowy sponsorskiej w celu pomocy artystom w zredukowaniu negatywnego wpływu na środowisko związanego z transportem podczas tras koncertowych.
UPS jest teraz wyłącznym sponsorem – z globalnymi usługami kurierskimi, transportowymi i logistycznymi wybranych tras koncertowych LNE i obiektów, a także będzie oficjalnym eko-partnerem, dążąc do zmniejszenia ilości odpadów oraz efektywniejszego wykorzystania produktów i usług we wszystkich obiektach i na trasach koncertowych. Program ma na celu pomóc dbającym o środowisko artystom w zredukowaniu ilości CO2 emitowanego w trakcie transportu w ramach trasy koncertowej. Artystom uczestniczącym w programie UPS dostarczy dokładne i sprawdzone pomiary emisji dwutlenku węgla podczas transportu, a także opracuje indywidualne plany zmniejszenia emisji z wykorzystaniem zintegrowanej i multimodalnej sieci UPS. W celu dalszej redukcji emisji zostaną zakupione certyfikowane jednostki emisji dwutlenku węgla.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat UPS rozszerzył zakres usług i, poza dostarczaniem przesyłek, jest w stanie zmierzyć się z największymi wyzwaniami logistycznymi dzięki najbogatszej w branży ofercie usług kurierskich, transportowych i zarządzania łańcuchem dostaw. Ponadto oferuje rozwiązania, których sporo osób nie skojarzyłoby z firmą UPS, np. zarządzanie zapasami, naprawy i zwroty produktów, realizacja zamówień, doradztwo w handlu międzynarodowym, a nawet usługi poligraficzne online i inne usługi detaliczne.
- Zarządzanie logistyką trasy koncertowej nie odbiega od realizacji innych tego typu zadań wymagających nienagannej organizacji, np. projektów wykonywanych dla służby zdrowia, branży nowoczesnych technologii czy związanych z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi 2012 w Londynie - mówi Ron Rogowski, wiceprezes UPS ds. sponsoringu i eventów.
- Coraz więcej naszych klientów zwraca się do nas o pomoc w znalezieniu najwydajniejszych i najbardziej ekologicznych sposobów zarządzania łańcuchem dostaw. Cieszymy się, że możemy obecnie zaoferować naszą wiedzę i doświadczenie branży koncertowej i pomóc wykonawcom w zorganizowaniu tras koncertowych w najbardziej przyjazny dla środowiska sposób, a jednocześnie zapewnić odpowiednią szybkość, sprawność i niezawodność. - Współpraca biznesowa naszych firm jest idealna – korzystając z czołowych światowych zasobów branży rozrywkowej oraz kontaktów z artystami, firma UPS ma okazję wejść na nowe rynki i rozpropagować pionierskie postawy w dziedzinie ekologicznego zarządzania logistyką - mówi Russell Wallach, prezes Live Nation Network.
(źr. UPS)