Dodaj ogłoszenie o pracy


Harper Hygienics i CHEP Polska współpracują już pięć lat

Minęło pięć lat, od kiedy firma HARPER HYGIENICS S.A. - producent marek takich jak: Cleanic, Kindii, Presto Clean oraz CHEP - firma oferująca usługi w zakresie wynajmu palet i kontenerów - podjęły decyzję o współpracy. Ich współdziałanie to dobry przykład na to jak można w działalności biznesowej wykorzystać maksymalnie profesjonalizm i doświadczenie drugiej strony, osiągając efekt synergii nie do uzyskania w przypadku funkcjonowania samodzielnie.
Firma Harper Hygienics S.A. rozpoczęła współpracę z CHEP w 2008 roku. Jej celem było zaangażowanie CHEP do wynajmu nośników - palet - pod realizację dostaw produktów firmy Harper Hygienics S.A. do polskich i zagranicznych odbiorców, czyli sieci detalicznych i hurtowni.
Harper Hygienics S.A. korzysta z dwóch rodzajów nośników - palety w rozmiarze 1200x800 (czyli euro) oraz 1200x1000 zwanej paletą przemysłową.  Firma zamawia prawie 50 tys. palet w skali roku.
- Zarządzanie paletami jest tematem dość skomplikowanym nie tylko w naszej firmie, ale w każdym przedsiębiorstwie, które dystrybuuje produkty poprzez sieci handlu tradycyjnego oraz nowoczesnego. Do podstawowych problemów należy kwestia odpisów paletowych i reklasyfikacji palet przez odbiorców towaru. Utrata palet na poziomie kilku do kilkunastu procent w niemal każdej sieci jest stratą trudną do zaakceptowania. Inną kwestią jest problem zarządzania paletami i kontrola sald paletowych, która wymagała od nas dodatkowej osoby zajmującej się kontrolą procesu obrotu paletami białymi - mówi Robert Firlik, Dyrektor Supply Chain w firmie Harper Hygienics S.A.
Dodatkowym problemem, z którym mają do czynienia użytkownicy standardowych palet euro, jest szara strefa obrotu nośnikami, czyli nielegalny obrót paletami. „Ten problem istniał od zawsze i nie przewiduję jego rozwiązania w najbliższym czasie. Firmy tracą nie tylko palety, czas, ale i pieniądze z powodu ginących opakowań lub ich bezprawnej wymiany przez różnych uczestników łańcucha dostaw na nośniki gorszej jakości" - dodaje Robert Firlik.
W sprzedaży produktów, którymi zajmuje się Harper Hygienics S.A. jest widoczna sezonowość - różna dla produktów dla domu i dla produktów do higieny, co również utrudniało proces zarządzania dostawami. Wszystkie wymienione powyżej powody spowodowały, iż  firma w 2008 roku zdecydowała się na outsourcing usług związanych z zarządzeniem paletami i współpracę z firmą CHEP.
Oferta CHEP w 2008 roku na polskim rynku była nowością. „Pierwotnie za wyborem tej usługi przemawiało kilka pragmatycznych przesłanek, jak choćby gwarancja dostępności palet czy brak kłopotów z ich magazynowaniem. Dziś, z perspektywy mojego doświadczenia nie tylko w firmie Harper Hygienics S.A., mogę powiedzieć, że outsourcing palet daje mi i mojemu zespołowi możliwość „oddechu” - nie mamy ubytków palet, ani reklamacji od klienta, dotyczących jakości nośników, ani odrzucenia dostawy, więc zamiast załatwiać problemy paletowe mój zespół może skupić się na rzeczywistych wyzwaniach związanych z logistyką produktów naszej firmy” - podsumowuje Robert Firlik.
Dla firmy Harper Hygienics S.A. ważna jest również gwarantowana przez CHEP pewność dostaw zamówionych nośników. ,- Dwa razy w ciągu naszej współpracy zdarzyło się, że palety CHEP nie dojechały na czas, ale zostało to bardzo szybko naprawione, dzięki czemu nie odczuliśmy tego problemu - wspomina Robert Firlik. Co ważne, dzięki unifikacji nośników w systemie firma Harper Hygienics S.A. ma poczucie, że aktywnie przyczynia się do zmniejszenia szarej strefy, ponieważ palety CHEP nie są przedmiotem obrotu w tej strefie. -  Dla mnie osobiście istotny jest fakt, że CHEP daje nam możliwość integracji z łańcuchami dostaw naszych klientów oraz naszych dostawców. Moim celem jest - podkreśla Robert Firlik - aby tego typu integracje były otwarte i oparte na zasadzie win- win, czego przykładem jest oferta CHEP. Na czym to polega? Nasi dostawcy korzystający z niebieskich palet, mogą dostarczać do nas surowce na tego typu nośnikach i uzyskać konkurencyjną cenę za wynajęte palety a my dzięki wykorzystaniu nośników w dalszej dystrybucji nie mamy problemów z ich wymianą (zwrotem). Tak skonstruowana oferta i sposób jej działania zdecydowanie wyróżnia firmę CHEP na tle konkurencji. - To jest forma integracji - firma CHEP staje się integratorem łańcuchów dostaw - naszego i naszych dostawców oraz odbiorców produktów Harper Hygienics S.A.. W taki sposób dochodzi do stworzenia koszyka synergii, który jest podstawą strategii mojego działu” - podsumowuje Robert Firlik.

Plany na przyszłość
W przyszłości Harper Hygienics S.A. zamierza rozszerzyć współpracę z CHEP poprzez zwiększenie zamówień palet, które wykorzystywane będą do wysyłek na inne rynki europejskie.
„Chcemy rosnąć wspólnie z CHEP, dzięki czemu ograniczymy straty palet i koszt obsługi palety w łańcuchu dostaw” - tak przyszłe plany współpracy podsumowuje Robert Firlik - Dyrektor Supply Chain w firmie Harper Hygienics S.A..

Ochrona środowiska - realne dane, a nie wizja
„Nasza firma chce być i user friendly i environmental friendly. Dążymy do tego, by być jeszcze bardziej przyjaźni środowisku. Obszar obrotu paletami należy do tych, które można w tym aspekcie zoptymalizować. Im mniej palet kupimy tym bardziej przyczynimy się do zmniejszenia zużycia drewna i wycinki drzew. Druga ważna rzecz to zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery” - mówi Robert Firlik.
Dzięki współpracy z CHEP Harper Hygienics S.A. zmniejsza emisję CO2 do atmosfery o blisko 40 ton w skali roku, oszczędza 200 m³ wody i wytwarza ponad 2 tony odpadów mniej. Ogranicza również zużycie drewna o 19 m³.
(źr. CHEP Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.