Dodaj ogłoszenie o pracy


Magnum dla Magtransu


Na początku lutego w kieleckim serwisie Renault Trucks prowadzonym przez firmę Tandem odbyło się przekazanie 10 ciągników siodłowych Renault Magnum jednemu z największych świętokrzyskich przewoźników – firmie Magtrans z Buska-Zdroju.

Pod potężnymi, komfortowymi kabinami „magnumek” pokrytymi czerwienią, która jest firmowym kolorem firmy z Buska-Zdroju, pracują mocne i ekonomiczne, sześciocylindrowe silniki Euro 5 o pojemności 13 litrów i mocy 480 KM. - Taka konfiguracja jest optymalna do pracy jaką będą wykonywały te samochody. Mamy bardzo dobre kontakty z Magtransem i wiedzieliśmy, że takie rozwiązanie będzie firmie odpowiadać. I nie pomyliliśmy się – to bardzo doświadczony przewoźnik, który też bardzo dobrze zna pojazdy Renault, bo korzysta z nich od lat - mówi Michał Gil, menedżer d/s klientów kluczowych w RTP, który prowadził negocjacje i odpowiada w Renault Trucks Polska za kontakty z Magtransem. - Jedynymi ponadstandardowymi rozwiązaniami, które zostały zastosowane w tych Magnum są wzmocnione przednie osie o nośności 7,5 t, współpracujące z resorami o nośności 8 t i zautomatyzowane skrzynie biegów Optidriver+, na które pan Magdziak zdecydował się po raz pierwszy. Wszystkie wcześniej kupione przez niego samochody miały mechaniczne przekładnie.

Po odbiór kluczyków do nowych aut razem z grupą kierowców i synem Piotrem przyjechał Edward Magdziak, właściciel Magtransu. - Renault Trucks nie jest dla nas obca. Stanowi trzon naszej floty – powiedział Edward Magdziak. - Poza tym w trakcie negocjacji tego ostatniego kontraktu dostaliśmy bardzo dobrą ofertę finansowania pojazdów oraz gwarancję ich odkupu z Renault Trucks Financial Services. Ta oferta była bezkonkurencyjna. Poza tym mamy jeszcze pełny kontrakt obsługowy na te pojazdy i szkolenia ekonomicznej jazdy dla kierowców.

Magtrans to jedna z największych, a zarazem najdynamiczniej rozwijających się firm transportowo-spedycyjnych a południu Polski. Powstała w 1982 roku oferując swoim klientom usługi w transporcie krajowym. Pierwszym pojazdem był poczciwy  Star, którego kierowcą był Edward Magdziak. Firma szybko się rozwijała. Po ustrojowej transformacji flotę wzbogaciły kolejne pojazdy. Pierwszą „zachodnią” ciężarówką we flocie buskiego przedsiębiorcy był w 1993 roku jeden z pierwszych egzemplarzy – jakżeby mogło być inaczej! - Renault Major z montowni w Starachowicach (było to wtedy rozwiązanie pozwalające na zmniejszenie wysokości opłat celnych za pojazdy zagranicznej produkcji). Potem były też następne  „majorki”, a później Premium i Magnum. We flocie Magtransu dysponującej dzisiaj 200 samochodami, pojazdy  Renault Trucks mają bardzo duży udział.

Charakterystyczne czerwono-srebrne zestawy Magtransu widać nie tylko na polskich drogach. Większość czasu spędzają na międzynarodowych szlakach. Świetokrzyski przewoźnik specjalizuje się w transporcie towarów do Niemiec, Francji, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Od 2007 roku firma świadczy też usługi w zakresie logistyki kolejowej. Działalność związana ze spedycją kolejową prowadzona jest na terminalu kolejowym PKP w Busku Zdroju oraz na terminalu przeładunkowym LHS Gołuchów (szeroki tor). Tu specjalizacja to przewozy do krajów byłego WNP, ale dzięki możliwości załadunku towarów na wagony normalnotorowe na terminalu w Busku-Zdroju, jest też  możliwa wysyłka towarów w innych kierunkach Europy. Magtrans zajmuje się także spedycją i logistyką (ma własny magazyn o powierzchni ponad 5000 m kw.), hurtową i detaliczną sprzedażą paliw i opału, prowadzi serwis i myjnię samochodów ciężarowych oraz pełnozakresową Okręgową Stację Kontroli Pojazdów.

(źr. Renault Trucks)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.