Dodaj ogłoszenie o pracy


Przegląd Tygodniowy Pracujwlogistyce.pdf nr 02 - o problemach branży kolejowej

 

Zapowiadany na dzisiaj strajk kolejarzy ma zwrócić uwagę na problemy zatrudnionych na kolei, tymczasem nikt nie mówi o problemach kadrowych z jakimi borykają się pracodawcy z branży kolejowej i czemu polska kolej nie może rozwijać w pełni swoich usług. W dzisiejszym wydaniu Przeglądu Tygodniowego Pracujwlogistyce.pdf nr 02, poruszamy ten temat z punktu widzenia zarówno przewozów pasażerskich jak i towarowych. Omawiamy też temat zarządzania talentami, a w rozmowie z Dagmarą Głowacką globalnym dyrektorem logistyki Konsberg Automotive pytamy o sytuację w logistyce części samochodowych, co zmienia się na tym rynku i jaki ma to wpływ na pracę logistyków. W poradach prawnych wracamy do tematu rozliczenia podatku VAT oraz podatku dochodowego osób będących członkami zarządów.

 

W dzisiejszym wydaniu zapraszamy do lektury artykułów:

str. 1 - Jak wypełnić lukę pokoleniową w zawodach kolejarskich?
str. 2 - Branża TSL czeka na specjalistów (raport Antal)
str. 4 - Konieczna jest zmiana nastawienia i sposobu myślenia o kolei
str. 5 - Pracodawcy kolejowi mają dwie możliwości: szkolić pracownika od podstaw, albo „podkupić” go z innej spółki  
str. 6 - Jak rozpoznawać i rozwijać firmowe talenty? (Okiem rekrutera)
str. 7 - Jak wykazać usługę transportu towarów dla kontrahenta z kraju UE w deklaracji VAT (Porady/Prawo)
str. 8 - Koszty uzyskania przychodu członka zarządu będącego pracownikiem Spółki (Porady/Prawo)
str. 9 - Rozmowa z Dagmarą Głowacką global logistics manager Kongsberg Automotive z cyklu Kobiety w Logistyce

 

Pobierz teraz Przegląd Tygodniowy Pracujwlogistyce.pdf nr 02 (40)

 

Jeśli chcesz otrzymywać kolejne wydania Przeglądu Tygodniowego Pracujwlogistyce.pdf zapisz się do Newslettera, subskrypcja jest bezpłatna!

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.