Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV wprowadza elektroniczne listy przewozowe CMR

 

 

 

Od początku nowego roku DSV wprowadza elektroniczny list przewozowy CMR, jako obowiązującą formę dokumentowania wykonanego transportu. Rozwiązanie to jest kolejnym krokiem na drodze do automatyzacji procesów w ramach działalności Grupy DSV.
Ograniczenie stosowania papierowych dokumentów ma na celu przede wszystkim uproszczenie sposobu ich archiwizacji oraz ułatwienie procesu weryfikacji danych, znajdujących się na fakturze VAT. Rozwiązanie to, w połączeniu ze stosowaną już przez DSV fakturą elektroniczną, przyczynia się do znacznej oszczędności czasu, a także ułatwia dostęp do dokumentów źródłowych, związanych z przewozami towaru.
- Stopniowe automatyzowanie formy oraz sposobu obiegu dokumentów stanowi dla nas niezwykle ważny element działalności. Jest to również część zobowiązań w ramach programu korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. DSV ponad roku temu wprowadziło elektroniczny sposób fakturowania swoich usług, dzięki czemu udało nam się znacznie ograniczyć stosowanie faktur papierowych. Rozwiązanie to stanowi połączenie wygody i korzyści dla klientów z troską o środowisko naturalne. Kolejnym etapem w realizacji tego programu jest rezygnacja z przesyłania klientom papierowych wersji listów przewozowych, na rzecz listów przesyłanych w wersji elektronicznej – mówi Piotr W. Krawiecki, prezes DSV Road i DSV Solutions.
Listy przewozowe będą skanowane i przesłane elektronicznie klientom w formacie PDF. Taka forma dokumentu gwarantuje jego autentyczność i nienaruszalność treści. Format PDF jest także akceptowany przez organy podatkowe, jako spełniający rygorystyczne wymagania formalnoprawne, przewidziane dla faktur elektronicznych.
- Obowiązujące przepisy prawa, regulujące formę listu przewozowego, w pełni dopuszczają możliwość stosowania listu przewozowego w wersji elektronicznej. Zgodnie z art. 47 ust. 3 Prawa przewozowego dowodem zawarcia umowy przewozu jest potwierdzony przez przewoźnika list przewozowy, którym może być także przekaz elektroniczny, wydruk komputerowy lub inny dokument zawierający dane określone w art. 38 Prawa przewozowego. Wskazany powyżej przepis zrównuje moc prawną listu przewozowego w wersji papierowej z listem przewozowym utrwalanym lub sporządzanym w wersji elektronicznej i nadaje im to samo znaczenie – wyjaśnia Robert Stefański, radca prawny Grupy DSV.
Przesłanie zleceniodawcy elektronicznego obrazu listu przewozowego CMR w formacie PDF jest bezpłatne i zastąpi przesyłanie listów przewozowych CMR w postaci papierowej. Jednocześnie każdy klient, który z jakiegokolwiek powodu zażyczy sobie dodatkowo papierowej wersji listu przewozowego, będzie miał wciąż możliwość otrzymania jego uwierzytelnionej kopii.
(źr. Grupa DSV)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.