Dodaj ogłoszenie o pracy


23 nowe lokomotywy Siemens we flocie DB Schenker Rail Polska

Spółka DB Schenker Rail Polska podpisała kontrakt z firmą Siemens na dostarczenie 23 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych typu Vectron. Jako pierwszy prywatny towarowy przewoźnik w Polsce, DB Schenker Rail Polska będzie wykonywać swoje usługi z wykorzystaniem tego typu lokomotyw.
- Nowoczesne jednostki są głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ponadto, nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko - pioniera - mówi Hans-Georg Werner, Szef Regionu Wschód, DB Schenker Rail.
Dostawy pojazdów już się rozpoczęły i będą trwały do 2015 roku. Nowe lokomotywy wpłyną na poprawę wykorzystania taboru, a także współpracę w ramach europejskiej sieci. Zakup pozwoli na optymalizację prac utrzymaniowych oraz zwiększenie ilości przewozów, dzięki otwarciu w niedalekiej przyszłości nowych korytarzy transportowych.
- Poprzez zakup 23 nowych lokomotyw będziemy posiadać nowoczesną i wydajną flotę pojazdów elektrycznych, dzięki czemu nasza pozycja na polskim rynku kolejowym będzie znacznie silniejsza. Ich wykorzystanie przełoży się z pewnością na jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług, a także sprawi, że będziemy jeszcze bliżej osiągnięcia naszego celu jakim jest zdobycie statusu firmy Premium – mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowej generacji lokomotywa Vectron była już dzierżawiona przez DB Schenker Rail Polska, jej parametry są już firmie znane. Próbna eksploatacja pojazdu przyczyniła się do uzyskania bezterminowego świadectwa dopuszczenia lokomotywy Vectron i pozwoliła firmie przekonać się w praktyce o doskonałych właściwościach jednej z najnowocześniejszych lokomotyw w Europie.
(źr. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.