Dodaj ogłoszenie o pracy


ON ROAD Truck Services S.A. już poza Grupą PEKAES

Zgodnie z zapowiedziami, PEKAES SA sprzedał ON ROAD Truck Services S.A., spółkę zależną zajmującą się działalnością dealersko-serwisową. Jest to jeden z ostatnich elementów realizacji strategii spółki na lata 2010-2012, która zakłada koncentrację na podstawowej działalności.
Transakcja sprzedaży spółki ma łączony charakter: wykupu managerskiego oraz finansowania pozyskanego od zewnętrznego inwestora. W transakcji PEKAES sprzeda 100 proc. akcji spółki oraz dodatkowo nieruchomość w Poznaniu. Sprzedaż spółki zależnej, której działalność nie jest ściśle powiązana z podstawową działalnością PEKAES, czyli transportem i logistyką (TSL), jest ważnym elementem trzyletniej strategii biznesowej przyjętej w 2010 roku.
To kolejny w ostatnim czasie krok, który zbliża PEKAES do zakończenia procesu reorganizacji struktury, a w konsekwencji zwiększenia efektywności działania jakości oferowanych usług. Spółka kończy również proces zastąpienia taboru własnego taborem obcym, którego finał nastąpi w styczniu 2013 roku, co pozwoli znacząco obniżyć koszty funkcjonowania oraz uelastycznić tę część biznesu.
- Wprowadzone zmiany pozwalają na szybsze i bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby rynku. Efekty realizacji strategii widać nie tylko w polepszających się wynikach spółki, ale także w rosnącym zaufaniu naszych dotychczasowych Klientów - mówi Maciej Bachman, p.o. Prezes Zarządu PEKAES SA.
W październiku PEKAES świętował 10-lecie współpracy z niemiecką firmą logistyczno-transportową Emons, wyłącznym partnerem drobnicowym PEKAES na terenie Niemiec. W ubiegłym miesiącu spółka przedłużyła także na kolejne 6 lat umowę z FagorMastercook, dla której PEKAES wykonuje kompleksowe operacje logistyczne związane z prowadzeniem i obsługą magazynów części zamiennych.
(źr. PEKAES SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.