Dodaj ogłoszenie o pracy


Balticon SA i Port Gdynia zbudują zaplecze kolejowe dla nowego Centrum Logistycznego

Balticon SA, operator ruchu kontenerowego oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA podpisali list intencyjny w sprawie budowy i obsługi zaplecza kolejowego na terenie powstającego w porcie centrum logistycznego. Zgodnie z porozumieniem, Balticon zobowiązał się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez Zarząd Portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego.
Nowe centrum logistyczne powstanie w Gdyni w pobliżu dwóch terminali kontenerowych BCT i GCT. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne zmniejszenie kosztów obsługi kontenerów oraz skrócenie czasu ich transportu. Bocznica kolejowa dla nowego centrum jest również odpowiedzią na zapotrzebowanie trzech armatorów kontenerowych, obsługujących największy wolumen kolejowy na depot Balticonu w Gdyni: APL, CMA CGM i OOCL. Wszystkie trzy firmy są wieloletnimi partnerami biznesowymi Balticonu i Zarządu gdyńskiego Portu. W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum. W zakresie dzierżawy terenów i nieruchomości Zarząd Morskiego Port Gdynia SA i Balticon współpracują nieprzerwanie od 5 lat.
- Port Gdynia to jeden z największych polskich portów kontenerowych i od lat sprawdzony partner Balticonu. Dostrzegamy konieczność budowy centrum logistycznego i olbrzymie znaczenie tej inwestycji dla regionu, dlatego też chcemy partycypować w jego powstaniu i późniejszym rozwoju. Podpisanie listu intencyjnego z ZMPG SA daje Balticonowi duże możliwości zagospodarowania infrastruktury kolejowej na dzierżawionym terenie oraz prawo do serwisowania kontenerów dla klientów nowej inwestycji. Nasi wieloletni gdyńscy partnerzy: armatorzy APL, CMA CGM i OOCL sygnalizowali nam zapotrzebowanie na obsługę dodatkowego wolumenu kontenerów w ruchu kolejowym. Cieszymy się, że będziemy mogli szybko i profesjonalnie odpowiedzieć na ich potrzeby, związane z intensywnym rozwojem przewozów kolejowych w rejonie Portu Gdynia. Jest to jednocześnie kolejne w tym roku wydarzenie, umożliwiające zwiększenie skali działalności Balticonu i umocnienie pozycji firmy na rynku TSL – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.
Port Gdynia należy do portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Priorytetem działania Zarządu Portu jest tworzenie jak najlepszych warunków do rozwoju terminali przeładunkowych, szczególnie poprzez rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Główne kierunki rozwoju portu związane są z obsługą drobnicy w kontenerach, na promach i statkach ro-ro. Posiadane tereny pod inwestycje w sferze logistyki, zlokalizowane w Porcie Zachodnim, stanowią o atrakcyjności Portu dla wciąż rozwijającej się w tym obszarze bazy klientów i inwestorów. Wśród nich są dziś oprócz Balticon SA m.in. Rolls-Royce, Terramar Spedycja Międzynarodowa, Morska Agencja Gdynia, MOSTVA, BCT. Planowane nakłady inwestycyjne Zarządu Portu na lata 2012-2014 to ponad 450 mln zł. Inwestycja w zaplecze kolejowe dla nowego centrum logistycznego pochłonie około 13,5 mln zł.
- Zarząd Morskiego Portu Gdynia za główne cele stawia sobie utrzymanie mocnej pozycji portu w basenie Morza Bałtyckiego w ramach europejskiego korytarza transportowego Północ–Południe oraz dalszy rozwój infrastruktury, wyprzedzający działania międzynarodowej konkurencji. Powstanie centrum logistycznego w znaczący sposób wpłynie na wzrost zainteresowania armatorów naszymi usługami. Z kolei współpraca z naszym wieloletnim partnerem – Balticonem, największym w Polsce dostawcą serwisu kontenerowego – pozwoli na dalszy wzrost dostępności portu od strony zaplecza. Zamierzamy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej, by przystąpić do efektywnej eksploatacji nowego centrum logistycznego” – mówi Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA.
Podpisane porozumienie to kolejny ważny krok w rozwijającej się i w dotychczasowej praktyce doskonale sprawdzonej współpracy pomiędzy obiema firmami.
(źr. Balticon SA)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.